ועשית ככל אשר יורוך! תורמים עכשיו למרכז למורשת מרן. לחצו כאן לתרומה.
למה שיחזור? (באמר משיב הרוח במקום מוריד הטל יש נידון אי צריך לחזור לאתה גיבור משום שהוא סימן קללה)כמדומני שכן חוזר לראש שומע תפילה.
איני יודע, אך אולי דומה לשכח יעלה ויבא (בליל ראש חודש) ונזכר לאחר שאמר ברוך אתה ה' קודם שאמר המחזיר שכינתו, שאיני זוכר מה הדין שם.ומה יהיה הדין בטעה בברכנו ונזכר אחרי הזכרת ה' קודם החתימה האם יתקן גם כאן למדני חוקיך או יסמוך על התיקונים בתחנות. הבאות?
ימשיך ולא יחתום למדני חוקיך.שכח יעלה ויבא (בליל ראש חודש) ונזכר לאחר שאמר ברוך אתה ה' קודם שאמר המחזיר שכינתו, שאיני זוכר מה הדין שם.
אם כך אז יאמר קודם מודיםימשיך ולא יחתום למדני חוקיך.
גם לענ"ד נראה כך, אלא שהסתפקתי אם דיברו בזה?ישר אחרי 'למדני חוקיך' אומר 'ותן טל ומטר לברכה על כל פני האדמה' כי אתה שומע תפילת כל פה
משנ"ב. כף החיים. עיין הלכה ברורה ח"ו עמ' קצוגם לענ"ד נראה כך, אלא שהסתפקתי אם דיברו בזה?
ברב בהלכה ובאגדה כתב יאמר למדני חקיךאם לא אמר ברך עלינו ונזכר אחר שאמר ברוך אתה ה' של 'שומע תפילה'. חוזר לתחילת שמע קולינו או ישר אחרי 'למדני חוקיך' אומר 'ותן טל ומטר לברכה על כל פני האדמה' כי אתה שומע תפילת כל פה?
לא הבנתי. ברור שיאמר למדני חוקיך, השאלה מה יגיד אח"כ.ברב בהלכה ובאגדה כתב יאמר למדני חקיך
בדומה לשאלה הנ"ל, הסתפקתי היום מה הדין במי שהתחיל לומר"ברכנו" ולפני שאמר "ברוך אתה ה'" (כלומר, אחר שאמר "כי אל טוב ומטיב אתה ומברך השנים") נזכר שצריך לומר "ברך עלינו", מה יעשה? האם יאמר שם "ותן טל ומטר לברכה" ויסיים "ברוך אתה ה' מברך השנים", או שיחזור לומר מהמילים "ותן טל ומטר לברכה על כל פני האדמה וכו'" עד הסוף, או שיחזור לתחילת "ברך עלינו".אם לא אמר ברך עלינו ונזכר אחר שאמר ברוך אתה ה' של 'שומע תפילה'. חוזר לתחילת שמע קולינו או ישר אחרי 'למדני חוקיך' אומר 'ותן טל ומטר לברכה על כל פני האדמה' כי אתה שומע תפילת כל פה?

יחזור לברך עלינו.בדומה לשאלה הנ"ל, הסתפקתי היום מה הדין במי שהתחיל לומר"ברכנו" ולפני שאמר "ברוך אתה ה'" (כלומר, אחר שאמר "כי אל טוב ומטיב אתה ומברך השנים") נזכר שצריך לומר "ברך עלינו", מה יעשה? האם יאמר שם "ותן טל ומטר לברכה" ויסיים "ברוך אתה ה' מברך השנים", או שיחזור לומר מהמילים "ותן טל ומטר לברכה על כל פני האדמה וכו'" עד הסוף, או שיחזור לתחילת "ברך עלינו".
וראיתי שבילקוט יוסף סי' קי"ז סעיף ו' כתב:
הצג קובץ מצורף 13647
וא"כ נראה כמו הצד השני שיחזור מ"ותן טל ומטר לברכה על כל פני האדמה" וימשיך עד הסוף.
אולם, היום בשיעור השבועי אמר הרב שיש לחזור ל"ברך עלינו":
בדומה לשאלה הנ"ל, הסתפקתי היום מה הדין במי שהתחיל לומר"ברכנו" ולפני שאמר "ברוך אתה ה'" (כלומר, אחר שאמר "כי אל טוב ומטיב אתה ומברך השנים") נזכר שצריך לומר "ברך עלינו", מה יעשה? האם יאמר שם "ותן טל ומטר לברכה" ויסיים "ברוך אתה ה' מברך השנים", או שיחזור לומר מהמילים "ותן טל ומטר לברכה על כל פני האדמה וכו'" עד הסוף, או שיחזור לתחילת "ברך עלינו".
ולדידי מספקא לי בהתחיל ברכנו ה' אלוקינו ונזכר, האם יאמר שוב ברך עלינו "ה' אלוקינו", וצל''ע.
מצד "ה' אלוקינו" פשוט שאין בעיה.ולדידי מספקא לי בהתחיל ברכנו ה' אלוקינו ונזכר, האם יאמר שוב ברך עלינו "ה' אלוקינו", וצל''ע.
אבל בילקו"י כתב אחרת...יחזור לברך עלינו.
כעת הראוני שהרב מאזוז בשו"ת בית נאמן ח"א סי' י"ז הערה 1 העיר על מש"כ בילקו"י:בדומה לשאלה הנ"ל, הסתפקתי היום מה הדין במי שהתחיל לומר"ברכנו" ולפני שאמר "ברוך אתה ה'" (כלומר, אחר שאמר "כי אל טוב ומטיב אתה ומברך השנים") נזכר שצריך לומר "ברך עלינו", מה יעשה? האם יאמר שם "ותן טל ומטר לברכה" ויסיים "ברוך אתה ה' מברך השנים", או שיחזור לומר מהמילים "ותן טל ומטר לברכה על כל פני האדמה וכו'" עד הסוף, או שיחזור לתחילת "ברך עלינו".
וראיתי שבילקוט יוסף סי' קי"ז סעיף ו' כתב:
הצג קובץ מצורף 13647
וא"כ נראה כמו הצד השני שיחזור מ"ותן טל ומטר לברכה על כל פני האדמה" וימשיך עד הסוף.
אולם, היום בשיעור השבועי אמר הרב שיש לחזור ל"ברך עלינו":









