א אברך מבני ברק Well-known member 10 יוני (6) 2021 #1 האם לדעת מרן זיע''א ומרן שליט''א אומרים "בריך שמיה" בראש חודש?
מורשת מרן Administrator חבר צוות 10 יוני (6) 2021 #2 נתנאל קנתן אמר: האם לדעת מרן זיע''א ומרן שליט''א אומרים "בריך שמיה" בראש חודש? לחץ כדי להרחיב... היום אמרנו בבית הכנסת של מרן שליט"א.
נתנאל קנתן אמר: האם לדעת מרן זיע''א ומרן שליט''א אומרים "בריך שמיה" בראש חודש? לחץ כדי להרחיב... היום אמרנו בבית הכנסת של מרן שליט"א.
א אברך מבני ברק Well-known member 10 יוני (6) 2021 #3 בספר מנהגי הראש''ל ח''א כתב שמרן היה אומר אך בשנותיו האחרונות לא אמר
ק קורסיה Moderator 10 יוני (6) 2021 #4 בספר מלך שהשלום שלו של אחד המקורבים למרן זצ"ל שהתפלל עמו עשרות שנים, כתב שברוב השנים לא אמרו אצלו בריך שמה בר"ח מטעם שמחליפים לר"ת ואומרים ק"ש
בספר מלך שהשלום שלו של אחד המקורבים למרן זצ"ל שהתפלל עמו עשרות שנים, כתב שברוב השנים לא אמרו אצלו בריך שמה בר"ח מטעם שמחליפים לר"ת ואומרים ק"ש
א אברך מבני ברק Well-known member 10 יוני (6) 2021 #5 כך כתב גם במעין אומר אך ללא הטעם הזה, וחוץ מזה מה הטעם בגלל שמחליפים תפילין???
מורשת מרן Administrator חבר צוות 10 יוני (6) 2021 #6 קורסיה אמר: בר"ח מטעם שמחליפים לר"ת ואומרים ק"ש לחץ כדי להרחיב... אצל מרן הראש"ל שליט"א נוהגים שמחליפים תפילין לאחר קריאת התורה, ואומרים ק"ש, ואח"כ מחזירים ס"ת, ומורידים תפילין.
קורסיה אמר: בר"ח מטעם שמחליפים לר"ת ואומרים ק"ש לחץ כדי להרחיב... אצל מרן הראש"ל שליט"א נוהגים שמחליפים תפילין לאחר קריאת התורה, ואומרים ק"ש, ואח"כ מחזירים ס"ת, ומורידים תפילין.
ק קורסיה Moderator 10 יוני (6) 2021 #7 נתנאל קנתן אמר: מה הטעם בגלל שמחליפים תפילין? לחץ כדי להרחיב... כנראה שלא להטריח על הציבור זכור לי שבספר מנהגי הרשל"צ כתב שברב פעלים לא מוזכר לומר בריך שמיה בר"ח
נתנאל קנתן אמר: מה הטעם בגלל שמחליפים תפילין? לחץ כדי להרחיב... כנראה שלא להטריח על הציבור זכור לי שבספר מנהגי הרשל"צ כתב שברב פעלים לא מוזכר לומר בריך שמיה בר"ח
מ מוישי ס"ט Well-known member 11 יוני (6) 2021 #11 היסוד הוא שבכל פעם שיש תפילת מוסף אומרים בריך שמיה.
ק קורסיה Moderator 13 יוני (6) 2021 #13 בכה"ח ס' קלד, יא הביא את המקורות לבריך שמה. ושם הוזכר רק לאומרו בשבת. הכה"ח הוסיף שהמנהג כיום לאומרו בשבת שחרית ומנחה ויו"ט ראש השנה ויה"פ שחרית. א"כ אין ממש מקור לאמירתו בר"ח וחוה"מ
בכה"ח ס' קלד, יא הביא את המקורות לבריך שמה. ושם הוזכר רק לאומרו בשבת. הכה"ח הוסיף שהמנהג כיום לאומרו בשבת שחרית ומנחה ויו"ט ראש השנה ויה"פ שחרית. א"כ אין ממש מקור לאמירתו בר"ח וחוה"מ
ס ספרדי טהור Member 16 יוני (6) 2021 #14 מוישי ס"ט אמר: היסוד הוא שבכל פעם שיש תפילת מוסף אומרים בריך שמיה. לחץ כדי להרחיב... וממילא בחנוכה אין מקום לאמרו.
מוישי ס"ט אמר: היסוד הוא שבכל פעם שיש תפילת מוסף אומרים בריך שמיה. לחץ כדי להרחיב... וממילא בחנוכה אין מקום לאמרו.