• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

בעבר זו הייתה כותרת הנושא: עצוב, זו ההודעה שנאלצנו לשים לגולשי אתר מורשת מרן. כיום, זו הכותרת המעודכנת: איש בשורה אנכי היום!

אגב, יש תקלה כאן בפורום, אולי זה קורה לעוד כמה. כשני משאיר הודעה, ועובר לנושא אחר, כשאני חוזר שוב לאותו הנושא שכתבתי בו, זה פותח לי עוד הודעה בדיוק כמו מה ששלחתי עם כל מה שכתבתי. זה קרה עכשיו כבר פעמיים? אולי זה קשור לפריצה שהיה באתר הראשי?
לי זה קרה כשרק כתבתי ולא שלחתי את ההודעה
 
לענ"ד ברור שהפורום יותר פעיל מהאתר שלא היה מתעדכן כ"כ.
האתר שימש כארכיון ענק על מרן, שהיו בו אלפים רבים של עמודים, והיו בו עשרות אלפי כניסות רק בחודש האחרון.
הרבה יותר מהפורום.
 
רבותי אנחנו חייבים לתת יד ולתמוך, אסור לנו לעמוד מנגד. זה חובת השעה לכל אחד ואחד מאתנו. כל אחד יש לו ודאי הנאה מרובה (בלי לבדוק, אני כותב מעובדה על עצמי ומסתמא גם אצל מי שקורא שורות אלו כעת הוא מרגיש כך). הרשו לי לדבר בכנות, אנו חייבים את החיים שלנו פשוטו כמשמעו למרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א, על כל מה שעשה למעננו כל ימי חייו על האדמה. וגם כשהוא אינו על האדמה אלא בשמי רום, עדיין ממשיך להתפלל עלינו ולהושיע את עם ישראל בתפילותיו לפני הקב"ה. כידוע לכל אחד ואחד...
תורתו של מרן אין רגע אחד שלא נשמעת ונקראת, ושפתותיו דובבות בקבר בלי הפסק.
יחד עם תורתו, צריך להמשיך את מורשתו הגדולה. בפרט שעבר זמן רב מפטירתו, וצריך לשים על לב למען לא תישכח מפי זרעו חלילה.
כאן נכנס לתמונה ידידנו היקר הרב @מורשת מרן והקים את האתר הנפלא "מורשת מרן". כשמו כן הוא, עסק כל העת להחדיר למודעות את מורשתו של מרן.
מהפעולות של האתר (מי שלא שם לב): מדור של מכתבים ומאמרים בהלכה של מרן זיע"א, מדור מכתבים ומאמרים ממרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף שליט"א. מאמרים בהשקפתו הטהורה של מרן, פרי עטו של @הרב אליהו כהן - מעדני המלך, תולדות חכמי ישראל, ועוד. (אם היה הדף מול עינינו ברגעים אלו, היינו יכולים ליהנות מהפינות האלו וגם מעוד רבות. אלא שאני כותב מהזיכרון. וכידוע מרן זיע"א אמר פעם "הזיכרון הוא חצי גנב". ראה ספר רבנו להרב אליהו שטרית).
לא עת לחשות, עלינו לשים לילות כימים על מי ששם לילות כימים, הוא מרן זיע"א. צריך להתעורר מהמצב שאנו נמצאים כעת, ולעורר את הקהל לשים יד ולתמוך במוסדות מורשת מרן, ולתת מכספם והונם למען הקמת האתר. חייבים שיהיה שוב את המודעות של מרן, בפרט בעידן הטכנולוגי. מרן ראה בכך חשיבות רבה, ולא לחינם העלה על הכתב את הדרשה שדרש על המכון הטכנולוגי (מאור ישראל דרושים עמ' רסח).
מרן כתב שם וזו לשון קודשו: "עינינו הרואות בהתפתחות המדע והמעשים המופלאים, טלפון, טלויזיה, טייפ רקורדר, אשר מהם יוצא מוסר השכל, הנה אדם צופה בטלויזיה ורואה מה שמתרחש בארצות אירופה ובארצות הברית, למרות שיש מרחק רב מכאן לשם, וכן אדם שומע דרך הטלפון, את חברו המדבר עמו בארצות הברית, ובשאר מדינות, למרות המרחק ביניהם, ואם כן יש להסיק מכך מה שכתוב, הנוטע אזן הלא ישמע, אם יוצר עין הלא יביט, אם נתן ה' חכמה לבני אדם לעשות את כל הדברים המופלאים האלה, כל שכן שהקב"ה שומע כל דיבור שאדם אומר הן לטוב הן למוטב, ידע מה בחשוכא ונהורא עמיה שריה, וכל רז לא אניס ליה. לא כאלה שחושבים, ויאמרו לא יראה יה ולא יבין אלהי יעקב, ולכן אמרו חז"ל (אבות פ"ב) דע מה למעלה ממך עין רואה ואזן שומעת וכל מעשיך בספר נכתבים. וכו'.
"קורא אני על ראשי המכון כי שרית עם אלקים ועם אנשים ותוכל, שיכולתם להשפיע על שמירת השבת כמצות ה', וגם שמירת מקור הפרנסה, ומצא חן ושכל טוב בעיני ה' ואדם. יהי רצון שועידת המכון הבינלאומי שהתאספה מכל קצוי תבל תצליח במשימתה הקדושה להרבות שמירת שבת ולשמור על קדושת המצות ותשרה שכינה במעשה ידיכם. ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום. וה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום". עכ"ל.
ובפרט הדברים אמורים יכונו על האמור לעיל, לגבי האתר של מורשת מרן. וכבר לפני שנתיים בעת ההילולה של מרן, גילה לנו הרב @מורשת מרן מעט מן המעט ממה שהאתר חולל. תראו בעצמכם:
רק הסרטונים של מרן, חוללו פלאים גם אחרי פטירתו והחזירו בתשובה. וכפי שמופיע כאן:
שערו בנפשכם, זה חובת השעה.
אם על ערוץ של הלכה יומית, בכוחו להחזיר בתשובה, על אחת כמה וכמה אתר שלם של תכנים, סרטונים, מאמרים, כתבי יד, מידע של השקפתו הטהורה, ואודות קורות חייו המאירים של מרן מאור העולם?...
די לנו רק לחשוב על זיכוי הרבים שיש בשיעורי הלווין של מרן, עד כמה הם הועילו לעולם כולו בחיים חיותו. על אחת כמה וכמה אם אנו מדברים על אתר שלם, שכולל בתוכו דברים הניתנים גם החוצה לבתי ספר חילוניים (כן אתם קוראים טוב, בחומרים שקשורים למרן כולם מעוניינים), עבודות באוניברסיטה, ישיבות תיכוניות, ועוד ועוד.
רוצים לשמוע את מרן זיע"א בעצמו אומר זאת? הנה הוא לפניכם:
הרי כמה הודעות קודם להודעה זו שאתם קוראים כעת, גילה לנו טפח מהפעילות הענפה, המנהל היקר הרב @מורשת מרן וזו לשונו: "ואולי פעם ראשונה שנספר, שבתקופת הקורונה, עת תלמודי התורה היו סגורים, הפעילה רשת בני יוסף קו למידה מרחוק עם הפעלות מעניינות לילדים, ובכל יום סופר סיפור על מרן מתוך האתר".
אנחנו לא יכולים להגיד שאין פעילות באתר, אף אחד לא יכול לדעת לאיפה הדברים מגיעים. ובטבעו של הרב @מורשת מרן (ביודעו ומכירו קאמינא, מן המעט שזכיתי) שהוא צנוע במעשיו, ומקיים ממש את מה שראינו בפרשת השבוע האחרונה, שאמר אברהם "ואקחה פת לכם וסעדו לבכם", ואילו לאחר מכן נאמר ואל הבקר רץ אברהם ויקח בן בקר רך וטוב. מדוע?...
והסביר מרן זיע"א זאת בספרו ענף עץ אבות (בנד"מ עמ' פז) מכאן שהצדיקים אומרים מעט ועושים הרבה, ואילו הרשעים אומרים הרבה ואפילו מעט לא עושים.
כנראה, שמן השמים סיבבו בהשגחה עליונה שהדבר הזה יקרה, כדי שניחשף מעט (בעל כרחו...) לפעילותיו הכבירות של המרכז למורשת מרן, וזה מעט מן המעט. רק תחשבו על כך שתלמודי תורה לומדים מתוך האתר... זכות לימודם של תינוקות של בית רבן אין לו שיעור, וכפי שהאריך בזה מרן רבנו זיע"א במאור ישראל דרושים (עמ' רכג-ו, ועמ' רסב). ע"ש.
לא זאת בלבד, אלא שמרן זיע"א בעצמו ידע לצאת אל העם, ולהשיב לב אבות על בנים. את זה עשה כל חייו. וכך בספר אביר הרועים חלק ב - כתוב חזון (עמ' 92) כתב נכדו של מרן, הרב יעקב ששון כך: "כשקיבל הגרש"ז אוירבך אחד מספרי שו"ת יביע אומר, שמח שמחה גדולה ואמר עכשיו אוכל לקיים בעצמי שמחת החג. ומרוב שמחה וההערכה הוא נישק את הספר. אמר הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך, היודעים אתם מדוע באמת רבי עובדיה יוסף זכה למה שלא זכינו אנו, זהו משום שרבי עובדיה ידע מתי עליו לסגור את הספר, כולנו ישבנו ולמדנו בשקידה גדולה, אך לא ידענו לסגור את הספר".
אם מרן ידע לסגור את הספר, כדי לזכות את הרבים ולצאת אל העם, פה לא ביקשנו ממך קורא יקר שתלך כל היום אל העם שבשדות, אלא שתוזיל מעט כסף מכיסך וגם תשתדל בעבור מטרה קדושה זו לזכות גם את חבריך, בעבור מורשתו של מרן תישאר ותעמוד לדורי דורות. רק באפשרות שתיתן יד, נוכל לעשות זאת בס"ד.
דברים אלו בודאי הם בגדר זיכוי הרבים, ועליהם כבר דיבר מרן זיע"א רבות בספריו, ראה בדברי הפתיחה לשו"ת יביע אומר חלק י, ובהקדמתו לספר חזון עובדיה סוכות. שהביא דברי בעל חובות הלבבות (שער אהבת ה' פרק ו), שכתב, ודע, שאפילו החסיד הגדול ביותר, וגדול בתורה, עד שיגיע לתכלית השלמות בתיקון נפשו אצל השם יתברך, ואפילו אם יגיע למדרגת מלאכי השרת במידותיהם הטובות, וכמנהגם הנחמדים, ובהשתדלותם העצומה בעבודת הבורא, ובאהבתם הזכה בהשם יתברך, עדיין לא יגיע לזכיות מי שמורה ומדריך את בני האדם אל הדרך הטובה והישרה בעבודת השם יתברך, ומיישר אורחותיהם, להטותם לעבודת השם יתברך, ולקרבם לצור מחצבתם, ולהחזירם בתשובה שלימה, שזכיותיו של זה נכפלות שבעתיים, בעבור זכויותיהם של אלו שבמשך כל הימים והזמנים, ובזכיות זרעם וזרע זרעם. ועליו אמרו חז"ל (אבות פרק ה משנה יח): כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו, משה זכה וזיכה את הרבים, זכות הרבים תלוי בו, שנאמר (דברים לג, כא) צדקת ה' עשה ומשפטיו עם ישראל, וכן אמרו (ב"מ פה.): כל המלמד את בן עם הארץ תורה, אפילו אם הקב"ה גוזר גזרה, מבטלה בשבילו, שנאמר (ירמיהו טו, יט), ואם תוציא יקר מזולל כפי תהיה. וזוכה וישוב בישיבה של מעלה. ובזוהר הקדוש אמרו, אילו ידעו בני אדם כמה גדולה מעלת המזכה את הרבים, ומחזירם בתשובה, היו רצים אחר זה כאדם הרץ אל חייו. והנה בדורינו זה בנקל יכולים להשיב אנשים תמימים אל דרכי ה', ולחנך בניהם בתלמודי תורה, מה טוב ומה נעים גורלם ומלאה הארץ דעה את ה'. עכ"ל. ואם על ימים ההם כתב שבדורם בנקל יכולים להשיב אנשים תמימים אל דרכי ה', על דורנו על אחת כמה וכמה. משום שבלחיצת כפתור יכולים להגיע לממדים שלא חלמו עליהם...
ומרן רבינו זיע"א החשיב דברים אלו עוד מהיותו נער, ובאזנינו שמענו, אבותינו ספרו לנו, פועל פעל בימיהם, גודל מסירות נפשו ועשותו גדולות עד אין חקר, לחזק ידים רפות ולאמץ ברכים כושלות, להשיב לב בנים על אבות, ומעולם לא חס על כבודו ועל זמנו היקר מפז, ביורדו מן ההר אל העם, באהבה רבה ואהבת עולם, ללמד בני יהודה קשת, דברי חכמים וחידותם. ומרגלא בפומיה לבאר מאמר התנא "אוהב את הבריות ומקרבן לתורה", כי על ידי אהבת הבריות יכול לקרבן לתורה, שאין אדם מטה אוזנו אלא למי שאוהבו (ראה ענף עץ אבות עמוד מה).
ועד כמה נפשו של מרן זיע"א נכספה וגם כלתה לזו, ראה במה שכתב בכתבי ידו בהיותו במצרים, ונדפס בשו"ת יביע אומר חלק יא (חלק אורח חיים סימן נב אות ד): וכן נכון, שאפילו מי שמגלח זקנו בתער, ובא ללמוד, ויש תקוה אפילו כחודו של מחט שעל ידי זה יתקרב לאביו שבשמים, כדאי הדבר לקרבו ולא לרחק. כמו שאמרו רז"ל (סוטה מז.) יצר תהא שמואל דוחה וימין מקרבת. וכבר נודע לנו שע"י זה רבים שבו מעוון (ה' ישים חלקנו בין מזכי הרבים!), שאל"כ הוו מפקי מינן צוורני צוורני (קידושין עב:).
וכן במכתב אשר כתב אל ידידו רב הפעלים רבי סלימאן דוד ששון זצ"ל (כב סיון תשט"ז) כתב כך: צמאה נפשי לקהל שירצו לשמוע בלימודים, ויותר ממה שהעגל רוצה לינק, פרה רוצה להניק. ונדפס בשו"ת יחוה דעת חלק ז (סימן קכג).
טוב, את הרצון לזכות את הרבים ראינו בחשיבות אצל מרן, אבל מה בחיי המעשה?...
אז כך כתב במחברותיו, ונדפס לימים בשו"ת יביע אומר חלק ב (חלק אורח חיים סימן יח הערה 5): ועיקר התועלת היוצאת מן הדרוש, להדריך את העם במדות ישרות, ומעשים טובים, וכיוצא בזה. וכן הורגלתי אני בעניי מנעורי, אף שאיני כדאי מכל מקום החלש יאמר גבור אני. והוי עז כנמר וכו' לעשות רצון אביך שבשמים. ואף על פי שזה גורם עייפות גדולה לדבר שלש וארבע שעות רצופות, ביום שבת קודש, מחיל אל חיל, מבית הכנסת לבית המדרש, אין מקום פיטור לומר דהלא מנוחה בשבת תענוג, שאם לא עכשיו אימתי. הלא זה היום עשה ה' בכדי שבעלי בתים יעסקו בתורה כמו שאמרו לא ניתנו שבתות וי"ט אלא לעסוק בתורה. וכו'. ואינני מדבר חס ושלום על הגדולים ממני, רק לאנשים אשר כגילי. והשם יתברך יזכנו להכיר מיעוט ערכנו. ולזכות בדבר הגדול הזה להיות מזכי חייביא. שמפליג הזוהר הקדוש בשבח המגיע לזה. והקדוש ברוך הוא ברחמיו יחזקנו ויאמצנו לעשות רצנו כרצונו תמיד כל הימים. ללמוד וללמד לשמור ולעשות, אמן ואמן. עד כאן לשון קודשו. ונאים הדברים למי שכתבם. זכותו יגן עלינו אמן.
שוב, אחרי כל הדברים האמורים, לא ביקשו מאתנו ללכת מעיר לעיר וממקום למקום... מרן היה עושה את זה במקומנו, והיה הולך גם למקומות שלא היה יודע לאיפה הוא נכנס ודואג אף להכניס ילדים לתלמודי תורה... הנה העובדה לפניכם:
אם לא צריך לעשות את זה אז מה כן?...
עלינו להביא מעט ממון למען תורתו של מרן, שתישמר ותתבדר בבית כל אחד ואחד.
אם אנחנו חייבים הכרת הטוב אי פעם בעולם, הרי זה למרן מאור עינינו. וכפי שכבר הטיב להגדיר זאת משמשו בקודש הרב צבי חקק, שאנשים דנים מי גדולי הדור, אבל אצל מרן זה לא תופס מקום בכלל, מכיון שמרן הוא בעצמו הקים את הדור הזה בכלל. אז הוא לא הגדול שבדור, אלא מייסד הדור...
אם אנחנו נמצאים באתר הזה, ואתם כעת קוראים את השורות האלו, תרימו את העיניים לראש העמוד, תראו מה כתוב? "פורום מורשת מרן"... זה קשור למרן זיע"א, ואנחנו חייבים ללכת בדרכו ולעשות מעשים לטובתו. אחרי הכול, אנחנו חייבים למרן זיע"א הכרת הטוב.
ואנחנו בטוחים, כי מרן זיע"א לא יעמוד מנגד להולכים בתמים, לתמוך במפעלים הכבירים האלו. וה' לא ימנע טוב להולכים בתמים. חזקה על מרן זיע"א דברים אלו, שכל מי שעוזר לו לא נשכח מזיכרונו, ואף אחרי שנים רבות...
ויש לכם אפשרות לראות שני סיפורים מאלפים על כך כאן:
אם על מי שעזר למישהו אחר מרן שם לב ולא נרגע עד שהשיב לו הכרת הטוב, על אחת כמה וכמה הוא יעשה עבור מי שיעשה בעבור מורשתו שתישאר לדורי דורות!!!
לא עת לחשות!!!
בוא והיה שותף!
 
מה הפורצים חיפשו?
אני כבר אמרתי לרב @מורשת מרן שליט"א, מי פרץ את האתר. ולכן אני משתדל מאוד לחזק את כולם שייסייעו מאוד לאתר החדש שיוקם בע"ה.
הרב @מרפסן איגרי שליט"א בבקשה אם עדיין לא תרמתם, עכשיו זה הזמן!
אלי פתאום יבוא מישהו ויתן הכל, ואז כבר לא תשאר הזכות :)
 
מה הפורצים חיפשו?
אי אפשר לדעת. הם שתלו שם אתר של מכירת משחקים באנגלית.
כנראה רצו להרוויח כסף. או שזה קשור למלחמה שרוצים להזיק לאתרים יהודיים, אי אפשר לדעת בדיוק.
 
אני כבר אמרתי לרב @מורשת מרן שליט"א, מי פרץ את האתר. ולכן אני משתדל מאוד לחזק את כולם שייסייעו מאוד לאתר החדש שיוקם בע"ה.
הרב @מרפסן איגרי שליט"א בבקשה אם עדיין לא תרמתם, עכשיו זה הזמן!
אלי פתאום יבוא מישהו ויתן הכל, ואז כבר לא תשאר הזכות :)
שנגיע ליעד, אני יספר לכם מי באמת פרץ את האתר!
אז לכל הסקרנים בבקשה, עוד כמה שקלים...
ואני מבטיח לכם שכולי לשם שמים!
 
חזור
חלק עליון