• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מחאה נמרצת! חובת קריאה! ישנו בחור ישיבה ברמת שלמה ספרדי שכתב:

למדת בחברון הספרדית נראה לי
זה דבר פשוט פשוט פשוט
\שראין בכלל מה להתווכח עליו
האכנזים לא מבינים כלום בספרדים
כלום כלום כלום
ולא מבינים הבדלים
אתה פשוט טועה ובאמת תעשה דוקטורט
אני יודע כי הייתי שם עברתי שם בת"ת 10 שנים בישב"ק 3 שנים ובישב"ג 5 שנים עד היום אני חי אתם ויודע ורואה בבירור שיש הבדל עצום ביניהם
זה דבר "פשוט פשוט פשוט" שהאשכנזים מבינים ורואים "המון המון המון" בזה.
קל לך לעוור את המציאות כי אתה מנסה להיות באותו סירה אם כולם
אז תהיה מודע שלצערך הרב זה לא המצב...
 
אתה פשוט טועה ובאמת תעשה דוקטורט
אני יודע כי הייתי שם עברתי שם בת"ת 10 שנים בישב"ק 3 שנים ובישב"ג 5 שנים עד היום אני חי אתם ויודע ורואה בבירור שיש הבדל עצום ביניהם
זה דבר "פשוט פשוט פשוט" שהאשכנזים מבינים ורואים "המון המון המון" בזה.
קל לך לעוור את המציאות כי אתה מנסה להיות באותו סירה אם כולם
אז תהיה מודע שלצערך הרב זה לא המצב...
תפסיק לדון בי
מה אני יודע ומה אני לא יודע, מה אני מודע ומה אני לא מודע
דעתי הברורה שהם לא מבינים את ההבדלים בין הספרדים
 
תפסיק לדון בי
מה אני יודע ומה אני לא יודע, מה אני מודע ומה אני לא מודע
דעתי הברורה שהם לא מבינים את ההבדלים בין הספרדים
ידידי, אתה נמצא בפורום..
אתה מוזמן לכתוב את הגיגך בעלון שבועי, כאן זה פורום ואם אתה כותב על דברים שאתה לא מודע אליהם אני פשוט מציין זאת.
בכל אופן אני מתנצל אם הגזמתי בירידה לאישי, זה פשוט נושא שצריך להעמיד בו את האמת ולפעמים זה מציק שכותבים דברים מתוך קונספציה ועוורון.
 
וכל הקשקוש המקושקש של ממשלת השמד זה דוגמא מצויינת לעלילת דם אנטישמית כנגד הספרדים
אז למה הרב שך הקים את ש"ס לספרדים?
סתם?!
כי הוא רצה לסגור אותה אחרי שמונה שנים?!
 
רואים שאתה לא יודע מה אתה מדבר..
כל צורת עולם הישיבות זה פרי גידולים שלהם אין מה לעשות זה המציאות, בישיבת באר התלמוד לא לומדים כמו בפורת יוסף, ואת צורת העיון והמבנה הישיבתי למדנו מהם, זה האמת ומי שמתכחש אליה לא מודע למציאות
כנראה שאינך יודע איך לומדים בפורת יוסף.
בפורת יוסף כיום לומדים בדיוק כמו שלומדים בכל הישיבות.
 
נערך לאחרונה:
אין לך מושג על מה אתה מדבר, הרעיון של חצי חצי היה רק בקול יעקב ותו לא, כל מי שיודע ורוצה לדעת יודע, שבהתחלה הרעיון הזה הצליח שם ויצאו משם פירות גדולים, לדוגמא הרב דזימטרובסקי המהדיר של הקצוה"ח ועוד ועוד, הגר"י עדס העמיד תלמידים כמו שאין ר"י שהעמיד.
לכתוב שם אחד ולכתוב עליו פירות גדולים, תביא עוד שמות.
ובפרט שזה בכלל לא מראה שהישיבה הצליחה לרומם את הספרדים אם יצאו ממנה אשכנזים מוצלחים. (ואגב, הרב דז'מיטרובסקי הגיע מבית של גאוני עולם, ובכל מקום שהיה לומד היה יוצא כך).
בעיקרון גם מהשיבות הכי פשוטות יצאו ג"כ לפחות ת"ח אחד מפורסם.

והוא בכלל לא למד בישיבת קול יעקב:

ביוגרפיה​

נולד בירושלים בכ"א אלול ה'תשכ"א (2 בספטמבר 1961) לרב יצחק מראשי ישיבת קול יעקב ומחבר ספר "ברכת הלוי", ולביילה נכדתו של הרב ברוך בער ליבוביץ מחבר ספר הברכת שמואל שנולדה בפולין. בילדותו למד בתלמוד תורה קמניץ, המשיך לישיבת קמניץ ואחר כך עבר ללמוד בישיבת פוניבז'. שם התקרב מאוד לראשי הישיבה רבי שמואל רוזובסקי, הרב דוד פוברסקי ובעיקר להרב שך.

בשנת ה'תשמ"ד (1984) נישא לשרה וינטרניץ. לאחר נישואיו התגורר בירושלים ולמד בכולל של ישיבת קול תורה.


וחוץ מזה גם מישיבות אחרות כגון שארית יוסף שלא נהגה בשיטת החצי חצי יצאו הרבה מאוד ת"ח, הגר" צעידי ר"מ הישיבה, הגר"י טולדנו רה"י הבא,

בוגרים בולטים (ישיבת שארית יוסף-מתוך המכלול)​


ולעומת זאת ישיבת קול יעקב - מתוך המכלול:

מבוגרי הישיבה​

הגר"י עדס עצמו העמיד את הרעיון הזה לשעתו ותו לא, בהמשך שציבור בני התורה התפתח הוא סגר בעצמו את הענין כי המטרה שלו היתה ועודנה להעמיד את בציבור הספרדי.
עד לפני כעשור עוד נלחם על זה, רק ברגע שראה שבצורה כזו אין רישום בכלל נכנע.
 
חזור
חלק עליון