• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

עדות ברורה! מה בירך הרב עובדיה יוסף זצ"ל על במבה? | מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

יש את השיעור שמרן שליט"א רב מקדים ומדבר על זה ומרן זיע"א מהנהן בראשו...
תוסיף אם תעלה את זה... על כל פנים בדקות הקרובות הולך לעלות לכאן הקלטה ששומעים את מרן אומר זאת בפירוש במענה לשאלה בשיעור.
 
כעת שידור בכורה בערוץ היוטיוב שלנו:
צר לי כבוד הרב היקר והנעלה, אבל אין מזה ראיה, בהקלטה אמר כן מחמת הבוטנים, אבל כיום כולם מודים שלא זו הסיבה לברך האדמה, א' כי זה חמאת בוטנים, ב' זה לא עיקר הבמבה רק תוספת על הבסיס. אלא בגלל התירס מזן מיוחד. וזה פסק הרב רק כעבור שנים מאותה הקלטה.
ועם היותנו סבורים לברך עליה האדמה, יש לדייק הדברים.
 
צר לי כבוד הרב היקר והנעלה, אבל אין מזה ראיה, בהקלטה אמר כן מחמת הבוטנים, אבל כיום כולם מודים שלא זו הסיבה לברך האדמה, א' כי זה חמאת בוטנים, ב' זה לא עיקר הבמבה רק תוספת על הבסיס. אלא בגלל התירס מזן מיוחד. וזה פסק הרב רק כעבור שנים מאותה הקלטה.
ועם היותנו סבורים לברך עליה האדמה, יש לדייק הדברים.
אבל מטעמו שכל דבר אפי' נשתנתה צורתו נשאר בברכתו מבואר דה"ה בבמבה.

אם יש ישהו שיכול לתמלל את זה, זה יועיל מאוד.
 
צר לי כבוד הרב היקר והנעלה, אבל אין מזה ראיה, בהקלטה אמר כן מחמת הבוטנים, אבל כיום כולם מודים שלא זו הסיבה לברך האדמה, א' כי זה חמאת בוטנים, ב' זה לא עיקר הבמבה רק תוספת על הבסיס. אלא בגלל התירס מזן מיוחד. וזה פסק הרב רק כעבור שנים מאותה הקלטה.
ועם היותנו סבורים לברך עליה האדמה, יש לדייק הדברים.
ק"ו...
אפי' שנאמר לו שזה בוטנים ושזה טחון, אמר לברך האדמה. ק"ו כשזה תירס, וגדל במיוחד בשביל זה, ולא נטחן לגמרי.
 
אבל מטעמו שכל דבר אפי' נשתנתה צורתו נשאר בברכתו מבואר דה"ה בבמבה.
אפי' שנאמר לו שזה בוטנים ושזה טחון, אמר לברך האדמה. ק"ו כשזה תירס, וגדל במיוחד בשביל זה, ולא נטחן לגמרי.
לפי זה לא צריך שהתירס יהיה מזן מיוחד. ולפ"ז על כל חטיפי התירס תברך האדמה אף שהם מקמח. ועוד מאי שנא מפלאפל במילואים?
 
נערך לאחרונה:
מתוך המאמר של הרב אליהו בוחבוט:
כך שברור הדבר מעל כל ספק, שמרן זצ”ל הורה לברך על הבמבה “האדמה”, ואלו שרוצים לפלפל לומר שחזר בו, עליהם חובת ההוכחה, שאין ספר מוציא מידי ודאי. ובאופן כללי (לאו דוקא בנוגע לנידון הבמבה, אלא בכל דוכתי), יש לדעת שעדותו של מרן הראש”ל שליט”א משמיה דרבי אבה”ו זצוק”ל היא סולת נקיה טפי, כי איהו שליט”א היה שואל את מרן מוהרע”י זצ”ל בהתבטלות, מבלי להשתדל לשכנעו עד שיאמר רוצה אני, אלא היה שואל באמת למען דעת מהי דעתו דעת עליון, ולא כדי לצרפו להוראה מוקדמת (וזו היא סיב”ה שיש לעיתים הבדל בשמועות בשם מרן זצ”ל, והבן).
 
לפי זה לא צריך שהתירס יהיה מזן מיוחד. ולפ"ז על כל חטיפי התירס תברך האדמה. ועוד מאי שנא מפלאפל במילואים?
אתה שואל ברצינות? אני לא הולך עכשיו לחזור על כל הטענות שכתבו בספרים, בעלונים, וגם בפורום...
אם היית חדש בפורום הייתי אומר לך לחפש מקומות אחרות שדיברו בזה.
 
אתה שואל ברצינות? אני לא הולך עכשיו לחזור על כל הטענות שכתבו בספרים, בעלונים, וגם בפורום...
אם היית חדש בפורום הייתי אומר לך לחפש מקומות אחרות שדיברו בזה.
לא הבנת.
אילו הבמבה היה עיקרה מבוטנים, היית מברך אליה האדמה כמו שמרן אמר באותה הקלטה?
אם כן, מה תענה על השאלות הנ"ל?
זכור לי שהרב חזר בו ופסק שהכל עד שהתברר שהיא מתירס זן מיוחד וכו'.
 
לפי זה לא צריך שהתירס יהיה מזן מיוחד. ולפ"ז על כל חטיפי התירס תברך האדמה אף שהם מקמח.
אני אישית באמת אוחז שעל כל חטיפי התירס יש לברך אדמה, כי כולם לא נעשים מהזן של התירס המתוק.
אלא שעדיין לא זכיתי להעלות טעמיי על הכתב, ולהציגם בפני מי שגדול הלא הוא מרן הראש"ל שליט"א.
ועוד מאי שנא מפלאפל במילואים?
שבמילואים ביאר טעמו שיש בפלאפל תרתי לגריעותא, משא"כ הכא.
 
ובאופן כללי (לאו דוקא בנוגע לנידון הבמבה, אלא בכל דוכתי), יש לדעת שעדותו של מרן הראש”ל שליט”א משמיה דרבי אבה”ו זצוק”ל היא סולת נקיה טפי, כי איהו שליט”א היה שואל את מרן מוהרע”י זצ”ל בהתבטלות, מבלי להשתדל לשכנעו עד שיאמר רוצה אני, אלא היה שואל באמת למען דעת מהי דעתו דעת עליון, ולא כדי לצרפו להוראה מוקדמת (וזו היא סיב”ה שיש לעיתים הבדל בשמועות בשם מרן זצ”ל, והבן).
דהיינו שאחרים 'הצליחו' לשנות את דעתו של מרן, אתמהה????
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון