Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
ראיתי כעת מאמר של הרב יחיאל אומן בירחון האוצר (גיליון פו) שכותב ככה:
דהיינו הוא רוצה לטעון שכל הקולא זה רק על הגזירה של מחיאת כפיים, אבל בגזירת כל שיר כלול גם תיפוף על השלחן ובזה אין היתר גם בזמן הזה.
למעשה הרבה הרבה נוהגים בזה קולא, בפרט בשמחת תורה.
יש מי מאחרוני זמננו שדן בזה?
זכור לי שכתבו טעם למה אין להתיר שימוש באינטרנט לא מסונן, אפילו במצב שאין אפשרות אחרת, מהטעם באינרנט יש פריצות הרבה יותר גרועה מבדרכים, היש מי שזוכר מקור מפורש שכתב זאת?
[זכור לי שכתבו כן אף בשם מרן הראש"ל שליט"א אבל לא מצאתי בקונ' האייפון בהלכה]
בס"ד
בקונטרס מנוחת נתנאל בסעיף קנו צריך להסביר שמדובר כשאינו רואה את חלונות המכונית, אחרת רואה את מקומו ואין לברך.
בסעיף ריט מניין ההיתר לבנות לרכוב על אופניים במקום שאין גברים? ראיתי הרבה אוסרים, האם יש לזה מקור בתורת מרן זצ"ל? (לא הבנתי מה מצאו בשו"ע שצויין שם)
וכמובן חזק וברוך על הקונ'...
לעניין אכילת סעודת פורים בער"ש שאסור לאכלה לכתחלה סמוך למנחה [וטוב לאכלה לפני חצות], מפני שהיא סעודה גדולה. מה הדין אם רוצה לאכול מיני מזונות יותר מכביצה אחר זמן המנחה, האם יש להקל בזה מעיקר הדין כמו בכל ער"ש, או שכל סעודה שאוכל בפורים מעיצומו של יום נחשבת סעודה גדולה?
ב"ה
שלום לכבוד הרבנים שליט"א
מה הברכה על קורוטונים הנעשים בבית, דהיינו שלקחו לחם המוציא ועשו ממנו חתיכות קטנות ואפאום בתנור עד שנכססים?
[רציתי לומר שיש לברך עליהם מזונות, וכמו לחם פחות מכזית שבישלו או אפאו עם מיני מתיקה (כמבואר במשנ"ב קסח, נט), כן הדבר הזה שהוא פחות מכזית ויש בו את אחד מהתנאים...
בילקו"י (וכן בהרבה מקומות גם בספרי מרן זצ"ל) כתוב את הדין הבא:
שאלתי על הדין המודגש, האם הכוונה שיש לעשות כן לכתחלה - לברך ברכה אחרונה לפני שיעבור שיעור עיכול?
ראיתי בהלכה ברורה (ח"ט עמ' רנו) שכתב שדין זה הוא רק בדיעבד, אבל לכתחלה אין לברך ברכה אחרונה שכן לדעת השו"ע הגר"ז - ברכה אחרונה שמברך...
בס"ד
הלכות פסח התלוים בזמן – ע"פ פסקי מרן הגרע"י זצ"ל
[נכתב ע"י בן חו"ל]
ליל בדיקת חמץ
איסור אכילה שינה ומלאכה:
החל מחצי שעה קודם זמן בדיקת חמץ [צאת הכוכבים] – אסור לאכול פת יותר מכביצה [בלי קליפתה שהוא כ50 גרם], וכן אסור להתחיל בשום מלאכה. ואם התחיל בהיתר [קודם חצי שעה] - אין צריך להפסיק...