• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

תוכן לאחרונה על ידי חי העולם

  1. ח

    עבד וגר - גזענות ע"פ התורה

    כלומר כבודו מודה שהתורה גזענית אלא שלדעתו אין זה עיקר התורה אלא כאמצעי סביב מטרה אחרת. ההבדל קטן.
  2. ח

    מעשה מזעזע "זאת חקת התורה - מאך נישט קיין חכמות", הגה"צ מגיד מישרים ר' מיילך בידרמן שליט"א

    ועוד כמה וכמה פרטים קטנים ..... אבל עיקר הסיפור (מה נשאר ?) הוא אמת כמובן....
  3. ח

    ביצה בשרית

    מעיקר הדין מותר כי אינו בולע טעם דרך הקליפה אבל מפני שכתב הרשב"א וכו' לכן מחמירים ואם היתה בשקית מותר שאין לך בו אלא חידושו
  4. ח

    מעשה מזעזע "זאת חקת התורה - מאך נישט קיין חכמות", הגה"צ מגיד מישרים ר' מיילך בידרמן שליט"א

    אם כן תטריח את כבודך. וגם תוכיח לציבור את ההוכחות הידועות לך. גם הציבור יוכל להאמין.
  5. ח

    מסעדה בצום

    בשוגג פשוט שיש איסור שהרי הוא עיור ממש. החידוש שאפילו במזיד יש איסור כי הוא כעין עיור. וכתבתי שמנהג זה לא שיך ולכן במנהג רק בשוגג אסור.
  6. ח

    בע''ה ב''ה פינת ההלכה לאקמא שכינתא מעפרא ולעילוי שכינת עוזינו להצלחת כל עם הקודש ברוחניות וגשמיות והגאולה השלימה בקרוב ממש ברחמים גדולים בתשובה שלימה.

    אם וודאי מבשל אף שאינו מכוון אסור ("פסיק רישא") אלא שבמקרים שהובאו יכול להיות שיש סיבות נוספות
  7. ח

    בע''ה ב''ה פינת ההלכה לאקמא שכינתא מעפרא ולעילוי שכינת עוזינו להצלחת כל עם הקודש ברוחניות וגשמיות והגאולה השלימה בקרוב ממש ברחמים גדולים בתשובה שלימה.

    תלוי במקומות ובמקום שנהגו לעשות מלאכה מותר, וברוב המקומות- שים לב. אני רק מדייק אותך קצת יותר
  8. ח

    בע''ה ב''ה פינת ההלכה לאקמא שכינתא מעפרא ולעילוי שכינת עוזינו להצלחת כל עם הקודש ברוחניות וגשמיות והגאולה השלימה בקרוב ממש ברחמים גדולים בתשובה שלימה.

    והני מילי בדורות הקדמונים שרוב נעליים היו של עור אבל כיום שעיקר ורוב נעלי רוב אדם אינם מעור כולם בכלל האיסור
  9. ח

    יין בתשעת הימים

    מעיקר הדין מותר גם בשר וגם יין עד סעודה שמפסיק בה לפני הצום. יש מנהגים שונים להחמיר יותר כגון משבעה באב משבוע שחל בו מר"ח ממוצאי ר"ח. אבל אין טעם לחלק בין בשר ליין כמובן.
  10. ח

    ‏זהירות תולעים!!!!!!!!!!!!!!!!!

    הלא תבוש ותיכלם להעיד על עצמך שאתה אוכל שרצים במזיד. לא אחת ולא שתים
  11. ח

    בע''ה ב''ה פינת ההלכה לאקמא שכינתא מעפרא ולעילוי שכינת עוזינו להצלחת כל עם הקודש ברוחניות וגשמיות והגאולה השלימה בקרוב ממש ברחמים גדולים בתשובה שלימה.

    ואם אינו אוכל לחם (או מאפה מזונות וצ"ע) כלל אחר חצות אפשר שמותר בשני תבשילין, ואם מפסיק בזמן ביניהם וודאי מותר. והאוכל ביצה מבושלת לדוגמא ושותה קפהנחשב שני תבשילין
  12. ח

    מסעדה בצום

    מי שהקל בצומות כי סבר שבדבר של מנהג (רצו מתענין וכ') אף שהעובר פורץ גדר וכו' (כמ"ש מרן) מכל מקום אין שייך בזה לפני עור (אלא אם כן אינו יודע שצום היום).. וכן כל כיוצא בו ויש דברים שאינם ברורים לגמרי אם נחשבים כמנהג או כתקנה דרבנן ונ"מ להנ"ל כגון שומנו של גיד הנשה וחומרא דרבי זירא ועוד.
  13. ח

    ‏זהירות תולעים!!!!!!!!!!!!!!!!!

    וואו ואם התברר בסוף שאכל איסור אינו אונס אלא שוגג (ואילו היה חלב ודם מביא קרבן חטאת). ויש הרבה דברים שהם מיעוט המצוי לפי כל דעה ושיעור ובכל זאת הן רבים עתה עם הארץ, ולא ידעו ולא יבינו בחשכה יתהלכו, השמן לב העם הזה ועיניו השע פן יראה בעיניו. ויש דברים רבים שבחנות מסויימת או סוג מסויים מצוי בהן...
חזור
חלק עליון