הנה כתבו לנו רבותינו הראשונים טעמי המצוות על פי הפשט ואף שיש הרבה טעמים נגלים ושאינן נגלים
ויל"ד האם יש ענין לקיים את המצוה לפי הפשט אע"פ שעבר זמנה כגו' ליטול ד' מינים יום אחרי סוכות וכל כה"ג או לקיים ביכורים בזה הזמן
יודגש שודאי אין בזה קיום מצוה השאלה אם יש בזה ענין ודוג' לדבר האם לתת תרו"מ לכהן מדבר שפטור האם מקיים בזה את ענין תרו"מ וכל כה"ג
ואולי יש לחלק בין סוגי המצוות
ויל"ד האם יש ענין לקיים את המצוה לפי הפשט אע"פ שעבר זמנה כגו' ליטול ד' מינים יום אחרי סוכות וכל כה"ג או לקיים ביכורים בזה הזמן
יודגש שודאי אין בזה קיום מצוה השאלה אם יש בזה ענין ודוג' לדבר האם לתת תרו"מ לכהן מדבר שפטור האם מקיים בזה את ענין תרו"מ וכל כה"ג
ואולי יש לחלק בין סוגי המצוות