• ניתן לשלוח מערכות ויישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הגר"ד יוסף - לא לחגוג בפרהסיא

אבל להבדיל 10000000000000000000000000000000 הבדלות.. בא נראה מה יעשו בחגיגות העצמאות.. אם גם יעשו זאת בצורה אחרת שקטה מהרגיל או חגיגות רגילות לכל דבר..
 
אבל להבדיל 10000000000000000000000000000000 הבדלות.. בא נראה מה יעשו בחגיגות העצמאות.. אם גם יעשו זאת בצורה אחרת שקטה מהרגיל או חגיגות רגילות לכל דבר..
מה זה עניינך. לך צריך לכאוב על הנרצחים. מה לך וליום העצמאות? מה יעשו שיעשו. אתה עובד את השם בשבילם?
 
מה זה עניינך. לך צריך לכאוב על הנרצחים. מה לך וליום העצמאות? מה יעשו שיעשו. אתה עובד את השם בשבילם?
אם באמת אתה כואב את כאבם של הנרצחים.. שב תלמד ותקרא אולי כמה פרקי תהילים במקום לחפש על מה להעיר לכל אחד..
 
מה זה עניינך. לך צריך לכאוב על הנרצחים. מה לך וליום העצמאות? מה יעשו שיעשו. אתה עובד את השם בשבילם?
זה לא עניינו אבל הצביעות מעצבנת, חוששים מאותם אלה שחגגו בשנה האזרחית חודשיים שלושה אחרי הטבח הנורא.
יש פה קטע של "תפוס ת'יהודי", גם בקורונה היה את זה. זה מעצבן ומחדד את חשכת הגלות בייחוד שכל זה קורה דווקא בארצנו הקדושה, אז קשה שלא להוציא קיטור קצת.
ה' ירחם.
 
זה לא עניינו אבל הצביעות מעצבנת, חוששים מאותם אלה שחגגו בשנה האזרחית חודשיים שלושה אחרי הטבח הנורא.
יש פה קטע של "תפוס ת'יהודי", גם בקורונה היה את זה. זה מעצבן ומחדד את חשכת הגלות בייחוד שכל זה קורה דווקא בארצנו הקדושה, אז קשה שלא להוציא קיטור קצת.
ה' ירחם.
מי נמנע מפרהסיה בגלל מה יגידו?
זה הלב היהודי מבין שצריך להתייחד בפורים הזה עם ה' והקרובים ולשמוח במקום פרטי ולא בראש חוצות.
 
בשמחת תורה לא עצרנו את השמחה, כי זו העבודה. גם בפורים העבודה זו השמחה. מי שאצלו השמחה זה לא עבודה, שלא ישמח. מי שכן, שישמח.
לא מבין איפה החידה פה? כתבתי שלא שייך לומר ב'עבודה' פחות או יותר, שם או כאן. עבודה זו עבודה, נקודה. אני חושב שזה ברור ביותר.
 
זה לא ראיה, הוא איש ציבור וצריך להתחשב גם במה יאמרו גם אם זה לא האמת.
גם אני עצרתי את ההקפות. ואם תגיד "למה מי כבודו? למה שנלמד ממך?" זוהי בדיוק התשובה למה שכתבת. מרן שליט"א לא ראיה. אברך פשוט לא ראיה. אז מי כן?
נמצאת למד. שכל עמ"י רגישים בדבר. ועושים זאת בן אם הם גדו"י ובין אם הם פשוטים. ומאיפה שתרצה תקח ראיה. מהגדולים או מהקטנים.
 
מרן שליט"א לא ראיה. אברך פשוט לא ראיה. אז מי כן?
אתה מניח הנחה ומקשה קושיא. אני דוקא מסכים עם ההנחה הזו. אבל כמובן שלא כל אדם נחשב אלא דוקא בר סמכא. ובהתחשב בזה שאתה אנונימי, אתה לא בר סמכא.
לבד מכך, הרי לא התחשבו אפילו אם אדם מתו לו אביו או אמו שעם כל זאת לא יושב עליהם שבעה לא בפורים ולא בשמחת תורה. אבא שלך מת ואתה רוקד???? כן. אין קשר. התורה קדושה ויקרה, ואני שמח בה בשמחת תורה ובפורים, ושואב את כל ההארות בשביל המשך עבודת ה' בשאר השנה, ועדיין זוכר את המתים הנרצחים (וגם יודע שגם הם לא היו רוצים שלא נשמח בפורים, אבל זה כבר שאלה אחרת האם מכבדים את החיים או את המתים ואכ"מ).

וידוע הסיפור על הרב בהולנד שהיתה סכנה של שיטפון שכידוע זהו אסון בארץ זו, והרב ביקש שיתנו לו יין יען כי יום פורים היה, וכיון ששמחו ושתו חלפה הסכנה כלא היתה. ואם המצוה לשמוח, אז חס ושלום לעבור עליה ואם שמח במצוות אין לו מה לחשוש כלל.
 
חזור
חלק עליון