ראיתי בילקו"י שהביא שכ' הפוסקים שאין איסור לנשים אך לא ברור לי אם כ' זאת רק בתור צירוף(הנושא שם לגבי יולדת כמדוני)למה שיהיה חילוק ?
?בחזו''ע
ראה בחזו''ע
ערך לחם אורח חיים סימן תקנא
סעיף טז
טז שלא לרחוץ מראש חודש וכו'. דוקא אנשים, אבל לא נשים כדי שלא יתגנו על בעליהן, וכל שכן רחיצה שקודם טבילה:
רק שלא יטעו הקוראים, נידון האשכול היה לכאו' בסתם נשים אפי' רווקות או נשואות כשאין המדובר דוקא על אופן שיתגנה הבעל, וזה אסור, וכל ההיתר הוא רק בחשש שתתגנה על הבעל.נשים שקשה להן לרחוץ במים קרים, יכולות לרחוץ במים חמים, כדי שלא יתגנו על בעליהן. (מהריק"ש, שלחן מלכים. רמו)
מתוך בהלכה ובאגדה.
נראה במפורש שהוא רק צירוף, ואדרבה, מוכח שאין להתיר כן מעיקר הדין, דאי לאו הכי היה מתיר ליולדת בשופי כיון שהיא אשה, ומה החידוש ביולדת? הרי יתיר לכולם ולא רק יולדת ומעוברת, אלא ע"כ שרק להפ התיר בצירוף הדעה שלא אסרו לנשים.
כך גם אני הבנתיכן נראה לי.
הרב נקי לא הבין כמוך.נראה במפורש שהוא רק צירוף, ואדרבה, מוכח שאין להתיר כן מעיקר הדין, דאי לאו הכי היה מתיר ליולדת בשופי כיון שהיא אשה, ומה החידוש ביולדת? הרי יתיר לכולם ולא רק יולדת ומעוברת, אלא ע"כ שרק להפ התיר בצירוף הדעה שלא אסרו לנשים.
כן נראה לי.
מה יש לא להבין, אם באמת מותר לנשים למה הוצרכו להתיר ליולדת וטבילת מצוה וכיוצ"בהרב נקי לא הבין כמוך.
מקושיא לא מסריחים.מה יש לא להבין, אם באמת מותר לנשים למה הוצרכו להתיר ליולדת וטבילת מצוה וכיוצ"ב
זה לא קושיא זה פשט, ומ"מ אף אחד לא אמר שאסור להתרחץ מותר רק שיהיה עם מים צונניםמקושיא לא מסריחים.
אבל דיברנו על ההיתר של מי שלא יכולה במים קרים. אז הצד השני זה או היתר חמים או כלום (להסריח ולהתגנות)זה לא קושיא זה פשט, ומ"מ אף אחד לא אמר שאסור להתרחץ מותר רק שיהיה עם מים צוננים