• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

רחיצה בשבוע שחל בו

שולחן ערוך אורח חיים הלכות תשעה באב ושאר תעניות סימן תקנא סעיף טז
סעיף טז
(ע') טז') {ט} יש נוהגים מ (פח) שלא לרחוץ לו'} (פט) מראש חדש, (פ') ויש שאין נמנעין אלא בשבת זו, <טו> (צ') [לג*] (צ) ויש מתענים מי"ז בתמוז (צא) עד ט"ב. הגה: * ולצורך מצוה שרי; ולכן נדה רוחצת וטובלת (מהרי"ל); ואפי' אם טובלת ליל י' באב, מותר לה (צב) לרחוץ בערב ט"ב * אם א"א לה לרחוץ ליל י' (אגודה). ונראה דה"ה אשה הלובשת לבנים יכולה לרחוץ מעט כדרכה בשאר שנה, (צג) הואיל ואינה עושה לתענוג רק לצורך מצוה. ונוהגין שלא לרחוץ, (צד) אפילו בצונן, מראש חודש ואילך. (ת"ה סי' ק"ו /ק"נ/) (צה) ואפי' בערב שבת של חזון אסור [לז] לרחוץ כ"א ראשו ופניו ידיו ורגליו בצונן (מהרי"ל ותשובת מהרי"ל סי' ט"ו וב"י); <טז> ויש מקילים * (צו) בחפיפת מא לז'} הראש בחמין (צז) למי שרגיל בכך כל שבת.


הרי לך דבלאו הכי אינה רוחצת.
 
ערך לחם אורח חיים סימן תקנא
סעיף טז
טז שלא לרחוץ מראש חודש וכו'. דוקא אנשים, אבל לא נשים כדי שלא יתגנו על בעליהן, וכל שכן רחיצה שקודם טבילה:
 
ערך לחם אורח חיים סימן תקנא
סעיף טז
טז שלא לרחוץ מראש חודש וכו'. דוקא אנשים, אבל לא נשים כדי שלא יתגנו על בעליהן, וכל שכן רחיצה שקודם טבילה:
נשים שקשה להן לרחוץ במים קרים, יכולות לרחוץ במים חמים, כדי שלא יתגנו על בעליהן. (מהריק"ש, שלחן מלכים. רמו)

מתוך בהלכה ובאגדה.
רק שלא יטעו הקוראים, נידון האשכול היה לכאו' בסתם נשים אפי' רווקות או נשואות כשאין המדובר דוקא על אופן שיתגנה הבעל, וזה אסור, וכל ההיתר הוא רק בחשש שתתגנה על הבעל.
 
נראה במפורש שהוא רק צירוף, ואדרבה, מוכח שאין להתיר כן מעיקר הדין, דאי לאו הכי היה מתיר ליולדת בשופי כיון שהיא אשה, ומה החידוש ביולדת? הרי יתיר לכולם ולא רק יולדת ומעוברת, אלא ע"כ שרק להפ התיר בצירוף הדעה שלא אסרו לנשים.
כן נראה לי.
 
נראה במפורש שהוא רק צירוף, ואדרבה, מוכח שאין להתיר כן מעיקר הדין, דאי לאו הכי היה מתיר ליולדת בשופי כיון שהיא אשה, ומה החידוש ביולדת? הרי יתיר לכולם ולא רק יולדת ומעוברת, אלא ע"כ שרק להפ התיר בצירוף הדעה שלא אסרו לנשים.
כן נראה לי.
הרב נקי לא הבין כמוך.
 
חזור
חלק עליון