אחר המחילה בפת"ש המצורף (יו"ד רסה) כותב לבטל מה שמזמינים וכך פסקו פוסקים רביםלא ראיה כ"כ,
אין נידון האם מותר להזמין או לא, אלא עיקר הנידון הוא אחר שהזמין האם המוזמן חייב לבוא.
אך זה דוחק קצת, דתמוה הוא שמרן זיע"א כביכול חייב את הראש"ל ר' יצחק נסים ע"ה לבא.
אני מצרף כאן מה שכתב בזה הגאון הגדול ר' עמרם פריד שליט"א.
מדבריו נראה שכל החשש שמזמינים את כלל הציבור ולא כשיחיד מזמין ליחיד ומניח שהוא בודאי יבוא.אחר המחילה בפת"ש המצורף (יו"ד רסה) כותב לבטל מה שמזמינים וכך פסקו פוסקים רבים
הצג קובץ מצורף 25932
עיין שו"ת בית נאמן חלק א, מה שהאריך בזה לגבי ספירת העומר ונראה לי שהתייחס גם לזה.אולי יש חילוק בין כתב לדיבור?
אם יורשה לומר חילוק שהפת''ש מדבר שיש כעת סעודת מצווה של מילה והשמש קורא לאנשים וכיון שלא מגיעים הויא ביזיון מצווהאחר המחילה בפת"ש המצורף (יו"ד רסה) כותב לבטל מה שמזמינים וכך פסקו פוסקים רבים
הצג קובץ מצורף 25932
יישר כחאם יורשה לומר חילוק שהפת''ש מדבר שיש כעת סעודת מצווה של מילה והשמש קורא לאנשים וכיון שלא מגיעים הויא ביזיון מצווה
אבל אם אדם מזמין את חבירו לברית שתהיה בעוד זמן ואין המצווה לפניו אין בזה ביזיון שלא מגיע כיון שלא היתה המצווה לפניו ודו''ק
ולפי''ז מיושב הרב זצ''ל
וכך יוצא משו"ת יביע אומר ח"ד (חיו"ד סי' יט). למעיין היטב.יישר כח
כך אמר לנו גם מרן שליט"א, שכל הבעיה להזמין לסעודה. אבל לברית עצמה אין בעיה.
ראיתי חילוק זה בכמה אחרונים וכב' תנא דמסייע להו, אבל כאן שמזמינו במיוחד מירושלים לפ''ת זה פסיק רישיה שישב לאכול...יישר כח
כך אמר לנו גם מרן שליט"א, שכל הבעיה להזמין לסעודה. אבל לברית עצמה אין בעיה.
מחילה שאני מתערב. זה מתאים לראש"ל הגר"ד יוסף שליט"א.לפי התאריך למי מבניו של מרן היה הברית?
אני לא התכוונתי לחלק בין סעודה לבריתיישר כח
כך אמר לנו גם מרן שליט"א, שכל הבעיה להזמין לסעודה. אבל לברית עצמה אין בעיה.
ייש"כ גדול,קיבלתי את המכתב המצו"ב שמקורו מארכיון רבי יצחק ניסים והופתעתי לראות שרבינו כותב לו שהוא מזמינו לברית מילה ולא חשש לדברי האומרים שאין להזמין לברית מילה, ומאוד מעניין אם אכן הרב ניסים השתתף בברית המדוברת
הצג קובץ מצורף 25928
מחילה, מי שיעיין בפוסקים יראה, שכן הוא האמת.ולפי''ז מיושב הרב זצ''ל
לא הבנתי כלום.מחילה, מי שיעיין בפוסקים יראה, שכן הוא האמת.
ולפ"ז לא נכון לכתוב ולפ"ז מיושב הרב. כי מה שהרב עשה כן האמת בשופי לפי הפוסקים.
וגם אם לא היינו יודעים עדיין את הפוסקים, יש לנו לסמוך על מרן זיע"א ולא לחושדו חלילה שעשה נגד ההלכה, עד כדי שצריך ליישבו, בשמועה שכל בר בי רב יודע.
אדרבה בפת"ש מבואר כדברינו. דוק היטב.לא הבנתי כלום.
א. מה כתוב בפוסקים? הלא הביאו שכתוב להיפך בפת''ש ואם יש לך מקורות נגד תביא.
ב. לא התכוונתי שבלי התירוץ כאילו הרב עשה שלא כדין ח''ו אלא שהרב עשה דבר וצריך לדעת לבאר דבריו ואמרתי דרך אחת ביישוב הדבר ותו לא מידי.
לא כתוב כדבריךאדרבה בפת"ש מבואר כדברינו. דוק היטב.