Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן
לא כתוב כדבריך
אלא שאתה רוצה לישב שיש חילוק בין סעודה לברית שהוא חילוק מחודש [ואולי גם לא מובן ] שהפת''ש לא כתב אי''ז נקרא כדברינו
אלא כותבים שאין סתירה מדבריו.
עיין בשו"ת מעשה ניסים (כהן ח"ב סי' רנ"ח). וכן בשו"ת שואל ונשאל ח"ז (יו"ד סי' ר"ט). וכן בשו"ת עולת יצחק (ח"א סי' ק"ע). וכן בשו"ת תשובות והנהגות ח"ב (סי' תרמ"ט). וכן ביבי"א ח"ד (יו"ד סי' יט).
ועיין בספר החופה והנישואין ח"א (עמ' 151) שכתב שכרטיס הזמנה אינו בכלל הזמנה לענין זה.
ועוד שאין צריך להגיע להיתר זה משום שכל מה שכתב הרמ"א (יו"ד סי' רס"ה סע' יב) וז"ל: כל מי שאינו אוכל בסעודת מילה, הוי כמנודה לשמים, ודוקא שנמצאו שם בני אדם מהוגנים, אבל אם נמצאו בני אדם שאינם מהוגנים, א"צ לאכול שם.
ואמר החזו"א שכיום בכל ברית יש בני אדם שאינם מהוגנים.. ראה במעשה איש ח"ד עמ' קמ"ה. מצורף.
כתבת לעיל שהחילוק בין ברית לסעודה הוא חילוק מחודש וכו', ועל זה ברשותך אני משיב, שמלשון הפת"ש משמע על הסעודה כפי שהבאתי לעיל. ואדרבא מש"כ אתה לחלק בין אם מזמינים אותו עכשיו ללאחר זמן, אע"פ שהוא חילוק יפה ונאה, אבל להכניסו בדברי הפת"ש עשית את מי שאינו זוכה כזוכה.