הרב יוסף חיים עדני
Member
לכבוד התלמידי חכמים היקרים....
האם אפשר יהיה לעשות לייזר בגוף (אף בגילוח) בימי ספירת העומר?
השולחן ערוך באבלות (יו"ד סי' שצ ס"א) כתב האבל אסור לגלח שערו, אחד שער ראשו, ואחד שער זקנו, ואחד כל שער שבו. אולם השולחן ערוך (בסימן תצג סעיף ב') כתב נוהגים שלא להסתפר עד ל"ג לעומר, שאומרים שאז פסקו מלמות, ואין להסתפר עד יום ל"ד בבקר אלא א"כ חל יום ל"ג ערב שבת שאז מסתפרין בו מפני כבוד השבת. ולא פירש כמו באבלות.
חשבתי לומר, שאפשר דמה שמחמירים לנהוג בלהסתפר זה רק לגבי שיער הראש והזקן, ועוד זה אבילות ישנה למעלה מאלף שנה לכאורה אדם האבל על אביו ועל אמו לאחר שנה אין דין אבילות.....
זאת אומרת האבילות היא לא על הגוף אלא על הפסד התורה, למה לא להקל בלייזר בכל הגוף גם בגילוח (אף שראיתי שבשו"ת אור לציון ח"ג עמ' קפה כתב לאסור בזה).
ברכת חילכם לאורייתא
האם אפשר יהיה לעשות לייזר בגוף (אף בגילוח) בימי ספירת העומר?
השולחן ערוך באבלות (יו"ד סי' שצ ס"א) כתב האבל אסור לגלח שערו, אחד שער ראשו, ואחד שער זקנו, ואחד כל שער שבו. אולם השולחן ערוך (בסימן תצג סעיף ב') כתב נוהגים שלא להסתפר עד ל"ג לעומר, שאומרים שאז פסקו מלמות, ואין להסתפר עד יום ל"ד בבקר אלא א"כ חל יום ל"ג ערב שבת שאז מסתפרין בו מפני כבוד השבת. ולא פירש כמו באבלות.
חשבתי לומר, שאפשר דמה שמחמירים לנהוג בלהסתפר זה רק לגבי שיער הראש והזקן, ועוד זה אבילות ישנה למעלה מאלף שנה לכאורה אדם האבל על אביו ועל אמו לאחר שנה אין דין אבילות.....
זאת אומרת האבילות היא לא על הגוף אלא על הפסד התורה, למה לא להקל בלייזר בכל הגוף גם בגילוח (אף שראיתי שבשו"ת אור לציון ח"ג עמ' קפה כתב לאסור בזה).
ברכת חילכם לאורייתא