לשונו שם הוא: "... על סעודת ברית מילה..."לא כתוב כדבריך
אלא שאתה רוצה לישב שיש חילוק בין סעודה לברית שהוא חילוק מחודש [ואולי גם לא מובן ] שהפת''ש לא כתב אי''ז נקרא כדברינו
אלא כותבים שאין סתירה מדבריו.
לשונו שם הוא: "... על סעודת ברית מילה..."לא כתוב כדבריך
אלא שאתה רוצה לישב שיש חילוק בין סעודה לברית שהוא חילוק מחודש [ואולי גם לא מובן ] שהפת''ש לא כתב אי''ז נקרא כדברינו
אלא כותבים שאין סתירה מדבריו.
תקרא את מה שכתבתי.לשונו שם הוא: "... על סעודת ברית מילה..."
כתבת לעיל שהחילוק בין ברית לסעודה הוא חילוק מחודש וכו', ועל זה ברשותך אני משיב, שמלשון הפת"ש משמע על הסעודה כפי שהבאתי לעיל. ואדרבא מש"כ אתה לחלק בין אם מזמינים אותו עכשיו ללאחר זמן, אע"פ שהוא חילוק יפה ונאה, אבל להכניסו בדברי הפת"ש עשית את מי שאינו זוכה כזוכה.תקרא את מה שכתבתי.
שלש רבנים ראשים במכתב אחדקיבלתי את המכתב המצו"ב שמקורו מארכיון רבי יצחק ניסים והופתעתי לראות שרבינו כותב לו שהוא מזמינו לברית מילה ולא חשש לדברי האומרים שאין להזמין לברית מילה, ומאוד מעניין אם אכן הרב ניסים השתתף בברית המדוברת
הצג קובץ מצורף 25928
??לא כתוב כדבריך
אלא שאתה רוצה לישב שיש חילוק בין סעודה לברית שהוא חילוק מחודש [ואולי גם לא מובן ] שהפת''ש לא כתב אי''ז נקרא כדברינו
אלא כותבים שאין סתירה מדבריו.
אכן,ואמר החזו"א שכיום בכל ברית יש בני אדם שאינם מהוגנים.. ראה במעשה איש ח"ד עמ' קמ"ה. מצורף.
שכחת את אברהם אבינו...שלש רבנים ראשים במכתב אחד
נכון מאודוזכור לי שאפילו היו מחזרים אחרי הברית לעשותה בבית דוקא לזכות בביקור של אליהו הנביא!
במכתב כתוב 10אלא בשעה 11 בבוקר
ייש"כ בתמונה השניה המצורפת של ר' @יצחק משען כתוב מארכיון המדינה כדבריך.מחילה שאני מתערב. זה מתאים לראש"ל הגר"ד יוסף שליט"א.
בדיוק לאחרונה קראתי באביר הרועים בעניין זה אכן זה היה אצל הראש"ל ר' דוד יוסף שליט"א, אך ר' יצחק ניסים לא הגיע מחמת חוליו וכתב את זה למרן בכת"י הובא שם בספר.מחילה שאני מתערב. זה מתאים לראש"ל הגר"ד יוסף שליט"א.
שאלה: בעל ברית שלא ידע שנהוג להימנע מלהזמין לברית, והזמין אנשים – האם חובתם להשתתף בה, גם אם זה כרוך בקשיים?ועוד עיין בשיחת השבוע גליון 1975 לך לך תשפ"ה במדור ההלכה.
דבר זה מצוי שתולים מודעה בבית הכנסת וכדו', שגם אם יכתוב בלשון של הזמנה לסעודה, יש להקל לפ"ד, דודאי אין המזמין מתכוין שכולם ישבו אצלו בסעודה ולא עושה כן אלא מחמת הכבוד.הגרא"ח נאה ז"ל כתב שמי שהוזמן לסעודה זו ונתחייב להשתתף בה, לא יוכל להיפטר ממנה על-ידי התנצלות לפני בעל הסעודה, אלא אם כן הוא משער שההזמנה הייתה מן השפה ולחוץ, כגון שהכינו סעודה למספר מצומצם של אנשים, ובעל הסעודה מזמין גם אותו רק מחשש שלא כולם יבואו.
לכאו' נפק"מ מצויה כשעושים ברית אצל רב ואח"כ הולכים לסעודה למקום אחר, שמזמין אנשים למקום הסעודה.דבר זה מצוי שתולים מודעה בבית הכנסת וכדו', שגם אם יכתוב בלשון של הזמנה לסעודה, יש להקל לפ"ד, דודאי אין המזמין מתכוין שכולם ישבו אצלו בסעודה ולא עושה כן אלא מחמת הכבוד.