אמת, השאלה למה כך נהגו?זו גמ' מפורשת בסוכה לט. עי"ש.
אמת, השאלה למה כך נהגו?
עי"ש
אני מקווה שלא ענית כן מסברא, אלא טרחת לפתוח את הגמ'...אני יענה את התשובה בס"ד:
מי ששם לב כל המזמור של מן המצר, הוא חוזר על עצמו, דהיינו טוב לחסות בה', טוב לחסות בה', כל גויים סבבוני, סבוני גם סבבוני וכן על זה הדרך,
ולכן גם באודך כי עניתני צ' לכפול כדליעל.
מי ששם לב כל המזמור של מן המצר, הוא חוזר על עצמו, דהיינו טוב לחסות בה', טוב לחסות בה', כל גויים סבבוני, סבוני גם סבבוני וכן על זה הדרך,
ולכן גם באודך כי עניתני צ' לכפול כדליעל.
מי ששם לב כל המזמור של מן המצר, הוא חוזר על עצמו, דהיינו טוב לחסות בה', טוב לחסות בה', כל גויים סבבוני, סבוני גם סבבוני וכן על זה הדרך,
ולכן גם באודך כי עניתני צ' לכפול כדליעל.
ברוך שכיונת אשריךויש שפרשו הטעם מפני שהמזמור כולו כפול עד אודך כי עניתני, סבוני גם סבבוני, ימין י"י עושה חיל, לפיכך כופלין גם פסוקים אלו עד הסוף. וכן המנהג.
[ספר השולחן הלכ' תפילה שער שישי].