נשיא מועצת רה"י
Member
יש באפשר להעלות לכאן את זה ?בשנת תשס"ב לא היה קובץ בית יוסף...
עכ"פ, כתב בעניין זה @הרב שמעון ללוש בגליון מה סי' ע"ג.
וכן הרב @אושרי רביב בגליון מז סי' קמ"א.
יש באפשר להעלות לכאן את זה ?בשנת תשס"ב לא היה קובץ בית יוסף...
עכ"פ, כתב בעניין זה @הרב שמעון ללוש בגליון מה סי' ע"ג.
וכן הרב @אושרי רביב בגליון מז סי' קמ"א.
באת לקרב ונמצאת מרחקמרן רבן של ישראל שליט"א כבר כתב על הקונטרס הזה בחריפות בילקוט יוסף על שקרא לו "יראת ההוראה"
מי יכול להביא את צילום הדברים מהילקו"י?
התבלבלת בציטוט...באת לקרב ונמצאת מרחק
עדיין לא ראיתי שום לשון במחבר הנ"ל שבא לתת מוסר למישהו, או שכתב לשון של קינטור על מישהו
זה שדבריו לא עולים בקנה אחד עם מרן זיע"א, זה משהו אחר.
ואדרבה- לכן כתבתי שכל הרוצה יבוא ויטול, דבריו פרוסים לעיניך והנך יכול לברור ולברר, וכן אתה יכול לדחות ולהקשות כפי הבנתך והשגתך
אך מכאן ועד לומר שהוא בא לקנטר מישהו ובא לתת מוסר למישהו, הדרך רחוקה שבעתיים
התבלבלת בציטוט...
איפה הוא מדבר בלשון "מוסר" כביכול על גדולי הדור???
איפה הבלבול.... או שלא הבנתימרן רבן של ישראל שליט"א כבר כתב על הקונטרס הזה בחריפות בילקוט יוסף על שקרא לו "יראת ההוראה"
מי יכול להביא את צילום הדברים מהילקו"י?
איפה הבלבול.... או שלא הבנתי
היכן אני כתבתי את מה שאתה כתבת בתגובה?...עדיין לא ראיתי שום לשון במחבר הנ"ל שבא לתת מוסר למישהו, או שכתב לשון של קינטור על מישהו
זה שדבריו לא עולים בקנה אחד עם מרן זיע"א, זה משהו אחר.
ואדרבה- לכן כתבתי שכל הרוצה יבוא ויטול, דבריו פרוסים לעיניך והנך יכול לברור ולברר, וכן אתה יכול לדחות ולהקשות כפי הבנתך והשגתך
אך מכאן ועד לומר שהוא בא לקנטר מישהו ובא לתת מוסר למישהו, הדרך רחוקה שבעתיים
התכוונתי, למה שהגבת לנכד הבא"ח, עיין לעיל שהוא שאל איפה הוא בא לתת מוסר למישהו?, וע"ז הגבת לו את מה שציטטתי וכו'היכן אני כתבתי את מה שאתה כתבת בתגובה?...
התבלבלת ביני לבין עט סופר או ע"ה ס"ט
הוא הולך על חבל דק אבל לא מזלזל ברב זצ''למקצת שבחיו:
עמ' נה: "ולא נחה דעתו בזה, (של חכם עזרה עטייה) עד שממש התנגד לחכם שדורש ברבים להחמיר כר"ת". בעמ' סב: אחר שכתב שמחמירים אף נגד השו"ע: "ועל כן צריך להזהר טובא בהוראת ההלכה, לתפוס את הדרך הבטוחה כמה שיותר, שלא יבואו לידי מכשול לעולם, ולכן לא היתה רוח חכמים נוחה לפרסם לרבים קולות והיתרים, ולא לתת פתח לאינשי דעלמא שירחיבו את יריעת הקולות".
בענין המנהג נגד מרן אף שנהגו במנהג זה אחרי מרן כתב בעמ' עו: "ושמא יעלה על דעתך לומר שנשנה את המנהג לנהוג כמרן וכו' דע לך, שבדבר זה לא עלה על דעת שום בר נש מימות עולם לאומרו, וכו' ודבר זה נתבאר בפשיטות ובברירות לאורך כל תורתנו הקדושה וכו'."
ועוד שם עמ' פב: "ועל דא קא בכינא דבדרא הדין רבים קופצים ומשנים מנהג אבותיהם שלא כדין וכו' ולכן פשיטא שלא שייך כלל לבוא ולהורות ליחיד ולרבים כאחד לכל העם מקצה רק את הוראות מרן, מבלי להודיע לכל אחד שאם יש לו מנהג וכו'
זה בדיוק התחכום לא להזכיר ואז יש אפשרות לכתוב "שהדבר היה פשוט בכל הדורת וכו': שהרי לא הזכרתי את...וא הולך על חבל דק אבל לא מזלזל ברב זצ''ל
אם היה בא לחלוק על מישהו אתה צודק, אך סה"כ כתב את דעתו וראיותיו בלבדאם יש לאדם סברא או ראיות לחלוק על חכם
אף אחד לא רודף ולא צריך להשיג אף אחד ואין כאן תחרות עם אף אחד, כותב את דעתו, וכל אחד יכול לעיין ולהקשות ולברר כאוות נפשוותוך הבאת דברי הרב המושג והערה ע"ד אם הטענה.
איני יודע מה אתה רואה ומה אתה שונה ומה אתה מבין, אבל אני הקטן לא רואה זאת כך, כל אחד יכול לכתוב את דעתו עם ראיותיו, והציבור יכול לבחור, וכן יכול להקשות ולפרוך, כמו שהיה מזמן הלל ושמאי עד היום, לא כל מי שכותב את דעותיו עם ראיותיו והשגתו, זה נקרא שבא לתת מוסרזה נקרא לתת מוסר צדיק!
ניתן לקנות אצלו.ובדרך אחרת?
סליחה על ההטרחה
באת לקרב ונמצאת מרחק
עדיין לא ראיתי שום לשון במחבר הנ"ל שבא לתת מוסר למישהו, או שכתב לשון של קינטור על מישהו
זה שדבריו לא עולים בקנה אחד עם מרן זיע"א, זה משהו אחר.
ואדרבה- לכן כתבתי שכל הרוצה יבוא ויטול, דבריו פרוסים לעיניך והנך יכול לברור ולברר, וכן אתה יכול לדחות ולהקשות כפי הבנתך והשגתך
אך מכאן ועד לומר שהוא בא לקנטר מישהו ובא לתת מוסר למישהו, הדרך רחוקה שבעתיים
מקצת שבחיו:
עמ' נה: "ולא נחה דעתו בזה, (של חכם עזרה עטייה) עד שממש התנגד לחכם שדורש ברבים להחמיר כר"ת". בעמ' סב: אחר שכתב שמחמירים אף נגד השו"ע: "ועל כן צריך להזהר טובא בהוראת ההלכה, לתפוס את הדרך הבטוחה כמה שיותר, שלא יבואו לידי מכשול לעולם, ולכן לא היתה רוח חכמים נוחה לפרסם לרבים קולות והיתרים, ולא לתת פתח לאינשי דעלמא שירחיבו את יריעת הקולות".
בענין המנהג נגד מרן אף שנהגו במנהג זה אחרי מרן כתב בעמ' עו: "ושמא יעלה על דעתך לומר שנשנה את המנהג לנהוג כמרן וכו' דע לך, שבדבר זה לא עלה על דעת שום בר נש מימות עולם לאומרו, וכו' ודבר זה נתבאר בפשיטות ובברירות לאורך כל תורתנו הקדושה וכו'."
ועוד שם עמ' פב: "ועל דא קא בכינא דבדרא הדין רבים קופצים ומשנים מנהג אבותיהם שלא כדין וכו' ולכן פשיטא שלא שייך כלל לבוא ולהורות ליחיד ולרבים כאחד לכל העם מקצה רק את הוראות מרן, מבלי להודיע לכל אחד שאם יש לו מנהג וכו'".
לכתוב על דא קבכינא, על מה שמרן עשה, בעוד שבלעדיו היינו היום בשפל המדרגה?!הוא הולך על חבל דק אבל לא מזלזל ברב זצ''ל
הוא דקדק לכתוב שמשנים ולא דיבר על מי שאמר להם לשנות הוא נזהר מכך זה נקרא ללכת על חבל דקלכתוב על דא קבכינא, על מה שמרן עשה, בעוד שבלעדיו היינו היום בשפל המדרגה?!
באיזה עמ' זה?בזכרוני שבזמנו היה משהו יותר חריף, ואף התפרסם באיזהו מקומן כמה ציטוטים עליהם יצא הקצף, אבל כעת איני מוצא, זה מה שכן מצאתי:
הצג קובץ מצורף 29698
זה לא ללכת על חבל דק, אלא לשחק באש, ששורפת את כל מי שמשחק בה.הוא דקדק לכתוב שמשנים ולא דיבר על מי שאמר להם לשנות הוא נזהר מכך זה נקרא ללכת על חבל דק