החבר כאן פשוט
פשוט לי שאינו מכיר כלל את תורתו של מרן זיע"א ומרן שליט"TR אחרת לא היה כותב כאלה שטויות באיצטלה של דרכה של תורה
בפרט אחרי שכתבתי מפורשות שמרן זיע"א התנגד בכל תוקף לשיטת המעלות
והכותב המכונה "פשוט" ממשיך להגן על הלוח עיתים לבינה זה מראה עד כמה אין לו שום קשר לתורתו של מרן זיע"א
מרן חשש לשיטת המעלות (!) בחו''ל בדיני דאורייתא, ופסק שאסור להוציא שבת בצרפת 20-30 דק' אחרי השקיעה כמו בא''י (וכמדומה שהגר''ד שליט''א בהלכה ברורה האריך בזה בקונטרס שכתב על זמן רבנו תם עי''ש)
הגר''ד סופר לא המציא מדעתו את שיטת המעלות (חוץ מזה ששיטה זו לכאו'
מוכרחת הן על פי המציאות, והן סוגיות מפורשות בש''ס שיתכן להסבירם כראוי רק לפי 'מעלות' כגון ברכות ב., שבת לה., יומא כח. ויש עוד ... ו''מעלות'' בהחלט נוגד את המציאות, אם כי אינני מזלזל ח''ו בשיטת מרן ללך לפי 'זמניות' ועוד חזון למועד להאריך בביאור שיטתו)
גם הרמב''ם בפה''מ שכותב 'זמניות' מבאר להדיא אח''כ שיש לילך לפי 'כמות אור' קרי 'מעלות' (וכמדומה שהגר''מ מזוז שליט''א כבר ביאר בזה שכוונתו ל'מעלות' אם כי עדיין לא מצאתי את המקור לזה)
באירופה, מזמן המגן אברהם ואילך (אפשר לראות את זה בלוחות ר''נ אדלר ועוד לוחות מאותו זמן) כולם נהגו לפי 'מעלות'
שיטת 'עיתים לבינה' בנויה עקרונית על המנהג שהיה בי-ם לפני כ100 שנה, ע''פ שיטת הרב טיקוצ'נסקי זצ''ל (כגון כניסת שבת לפי 40 דק', או צאת שבת לפי 36 דק' -- והכל מחושב לפי ''מעלות'' ודלא כמו שכתבו היבי''א ואול''צ ועוד, שאי''צ לעשות 40 דק' לפני השקיעה, לגבי זמן צאת שבת - האו''צ הולך לפי הרב טיקוצינסקי ומרן זצ''ל לא ס''ל הכי ואמ''ל)
הגר''א פוסק מפורש כמו שיטת המעלות, וכן פוסק בעל התניא - וכמה מגדולי פוסקי הדור כמו הרב אליישיב והארגות משה והגר''מ מזוז שלי' ועוד כמה ג''כ שיטתם לילך לפי 'מעלות' דוקא
וכן היתה שיטת החתם סופר וכל גדולי אשכנז, וגם לגבי גדולי ספרד מלפני 200 שנה ולמעלה, אין ראיה או מקור שיחשבו בפועל לפי 'זמניות' את זמן צה''כ ועה''ש, והרב סופר בעצמו כתב שלפני שהמציאו את השעונים והלוחות היו הולכים לפי ''מעלות'' (כשרואים 3 כוכבים/אור במזרח = עמוד השחר כמו בזמן הגמ')
עוד יש לדעת שלפי הפוסקים שכתבו שצאה''כ הוא יותר מ-20 דק' אחרי השקיעה (ויש הרבה כאלו) זה יותר תואם את המהלך של שיטת המעלות, כי צריך להתחשב במציאות הכוכבים וכו' - אם כי א''א לקבוע בזה דבר ברור שמי שסובר ככה יסבור גם ככה
** לא הבנתי מה הרב סופר רוצה מהבן איש חי, הרי הוא לא כתב לא זמניות ולא מעלות בשום מקום, ולגבי הכף החיים הרי בסימן רסא ובעוד מקום אחר (אינני זוכר בע''פ) כותב להדיא
כמו שיטת המעלות
*** כל אלו המלגלגים בצדק או שלא בצדק, על השיטה הנקריאת 'מעלות' עדיין לא תירצו לי אפי' שאלה אחת מתוך אולי עשרה קושיות בערך שכתבתי לאורך האשכול הזה על שיטת ה'זמניות' או על ראיות ל''מעלות'' מגמ' מפורשות שהבאתי, ואי אפשר לומר כל הזמן 'זילזול' וכו' כי כאן מדובר בענייני הלכה, וגם ר''ע אייגר הניח ב''צ''ע'' את ד' התוס' - וזה לא זילזול בדברי תוס'
אם תרצו תפתחו 'אשכול' מחאה על כבוד התורה וכו' במקום שיהיה מיועד לכך, וכמובן שלא אכתוב שם הודעות ...
**** גם לי יש כמה קושיות על שיטת המעלות ולוחות הרב סופר, ואכמ''ל כיון שחלק מהדברים נטחנו פה, וחלק אינם קשורים לנושא האשכול ולנושא המעלות
בברכה, שבוע טוב