• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

סקר: זמן תפילת שחרית בשבת הגדול השנה

באיזה שעה מתפללים שחרית בשבת הגדול ערב פסח

  • נץ החמה (הנץ ב-6:20 בערך)

    קולות: 7 43.8%
  • 6:00-6:30

    קולות: 2 12.5%
  • 7:00-7:30

    קולות: 6 37.5%
  • כמו בכל שבת (אוכלים מצה מטוגנת/מבושלת)

    קולות: 1 6.3%
  • אחר (עדיף לפרט)

    קולות: 0 0.0%

  • סה"כ בוחרים
    16

בניהו שמש

Active member
מתי אצלכם בקהילה, בית כנסת, בית מדרש, שיטבלך וכו' קבעו את תפילת שחרית בשבת ערב פסח
המנהג הרווח אצל הספרדים זה נץ
אצל האשכנזים זה 6.00-6.30 ויש אפילו ב7.00
סוף זמן אכילת חמץ בשעה 10:00 בערך
 
נערך לאחרונה:
אצל רוב האשכנזים יש 'יוצרות' ופיוטים נוספים בתפילת שבת הגדול, זה מאריך את התפילה לכ-2.15 עד 2.30 בערך, כך שלהתפלל ב8 יגמרו ב10+, לא שייך... בד''כ הם מתפללים ב6-7 בכה''ג
 
לא מתפלל בנץ, אבל בבית כנסת מסיימים את התפילה ב-9, מגיע הביתה, אוכל חמין עם פיתה, ב-10 מפרר את הפיתה לפחות מכזית וזורק לפח.
 
לא מתפלל בנץ, אבל בבית כנסת מסיימים את התפילה ב-9, מגיע הביתה, אוכל חמין עם פיתה, ב-10 מפרר את הפיתה לפחות מכזית וזורק לפח.
אם תתפלל בנץ גם תרויח תפילה כותיקין שמעלתה גדולה מאוד כנודע, וגם תעשה הכל בנחת, ולא סעודת שבת בחצי שעה בבהילות ודחיפות, וממילא אח''כ אפשר לנוח כל היום ...
 
אם תתפלל בנץ גם תרויח תפילה כותיקין שמעלתה גדולה מאוד כנודע, וגם תעשה הכל בנחת, ולא סעות שבת בחצי שעה בבהילו ודחיפו, וממילא אח''כ אפשר לנוח כל היום ...
הנקודה היא שם צריך לקום בנץ זה הורס את השטייגען של שבת שאצלינו זה מינימום בערך משמונה וחצי תשע ועד ארבע בבוקר לומדים ואז הולכים לישון עד שמונה לפחות ואם אקום בנץ אז לא אוכל ללמוד לכן אני קם מאוחר וכהרגלי ואולי אתפלל ב7 וחצי
 
מתי אצלכם בקהילה, בית כנסת, בית מדרש, שיטבלך וכו' קבעו את תפילת שחרית בשבת ערב פסח
המנהג הרווח אצל הספרדים זה נץ
אצל האשכנזים זה 6.00-6.30 ויש אפילו ב7.00
סוף זמן אכילת חמץ בשעה 10:00 בערך
מעניין למה באכילת חמץ דרבנן בעולם נוהג כהמג"א, ובק"ש דאורייתא כהגר"א.
 
אם תתפלל בנץ גם תרויח תפילה כותיקין שמעלתה גדולה מאוד כנודע, וגם תעשה הכל בנחת, ולא סעודת שבת בחצי שעה בבהילות ודחיפות, וממילא אח''כ אפשר לנוח כל היום ...
א. התפילה מתחילה בנחת בשעה 7+ כשאני קם אולי מעט עייף מהרגיל, אך לא מרוט מעייפות. (ר״ה ויו״כ זה ימים של עבודה ולכן קמים בנץ) (בד״כ אני מתפלל בשבת יותר מאוחר בשביל עונג שבת)
ב. אני לא עושה סעודת שבת בחצי שעה בבהילות ודחיפות, סעודת שנייה בשבת לוקחת אצלי שעה ורבע-שעה וחצי, בעיקר בגלל שמאריכים בסלטים. אז השבת לא אאריך בסלטים, מה קרה?
ג. ומעבר לכך לא חייבים לסיים את הסעודה ב-10:03 (זמן מדויק לאיסור חמץ, אגב) במדויק, מספיק לסיים את הפיתה עם החמין לפני 10, ואז עד 10:30 לעשות קצת שירים וד״ת, 3-5 דק׳ ברכ״מ (מכיר כאלו שלוקח להם פחות), לוקחים את המפת ניילון לפח, זורקים, ואז יושנים עד 16:00 בשביל לעשות סעודה שלישית.
ד. ומי שרוצה יותר זמן מזה, יבשל מצה לפני ע״פ (כלומר לפני שישי) דלכו״ע אין איסור לאוכלה בשבת.
 
א. יש דעות שזמן ק''ש הוא דרבנן, ומדאורייתא זמנה כל היום
ב. אין כאן שום חידוש, לענין חמץ המנהג אצל כולם להחמיר מגן אברהם
ג. אפילו החזון איש שנקט כהגר''א לדינא לגמרי, והורה שמותר לסמוך לכתחי' בזמן ק''ש של הגר''א, הורה להחמיר בחמץ מגן אברהם !
 
א. יש דעות שזמן ק''ש הוא דרבנן, ומדאורייתא זמנה כל היום
ב. אין כאן שום חידוש, לענין חמץ המנהג אצל כולם להחמיר מגן אברהם
ג. אפילו החזון איש שנקט כהגר''א לדינא לגמרי, והורה שמותר לסמוך לכתחי' בזמן ק''ש של הגר''א, הורה להחמיר בחמץ מגן אברהם !
א. כבר דנו בזה למעלה.
ב-ג. על זה אני שואל...
 
חזור
חלק עליון