בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
אצלינו נראה לי שאין אבל טוב שאמרתי אבדוק מראש
אם תתפלל בנץ גם תרויח תפילה כותיקין שמעלתה גדולה מאוד כנודע, וגם תעשה הכל בנחת, ולא סעודת שבת בחצי שעה בבהילות ודחיפות, וממילא אח''כ אפשר לנוח כל היום ...לא מתפלל בנץ, אבל בבית כנסת מסיימים את התפילה ב-9, מגיע הביתה, אוכל חמין עם פיתה, ב-10 מפרר את הפיתה לפחות מכזית וזורק לפח.
הנקודה היא שם צריך לקום בנץ זה הורס את השטייגען של שבת שאצלינו זה מינימום בערך משמונה וחצי תשע ועד ארבע בבוקר לומדים ואז הולכים לישון עד שמונה לפחות ואם אקום בנץ אז לא אוכל ללמוד לכן אני קם מאוחר וכהרגלי ואולי אתפלל ב7 וחציאם תתפלל בנץ גם תרויח תפילה כותיקין שמעלתה גדולה מאוד כנודע, וגם תעשה הכל בנחת, ולא סעות שבת בחצי שעה בבהילו ודחיפו, וממילא אח''כ אפשר לנוח כל היום ...
מעניין למה באכילת חמץ דרבנן בעולם נוהג כהמג"א, ובק"ש דאורייתא כהגר"א.מתי אצלכם בקהילה, בית כנסת, בית מדרש, שיטבלך וכו' קבעו את תפילת שחרית בשבת ערב פסח
המנהג הרווח אצל הספרדים זה נץ
אצל האשכנזים זה 6.00-6.30 ויש אפילו ב7.00
סוף זמן אכילת חמץ בשעה 10:00 בערך
ודיין אחד מזרוחניק העיר את עיני גם בדבר הזה ואצלו בקהילתו כתב את סו"ז אכילת חמץ כהגאוןמעניין למה באכילת חמץ דרבנן בעולם נוהג כהמג"א, ובק"ש דאורייתא כהגר"א.
ומשגיח אחד האיר את עיני ואצלו בישיבתו כתב את סו"ז ק"ש כהמג"אודיין אחד מזרוחניק העיר את עיני גם בדבר הזה ואצלו בקהילתו כתב את סו"ז אכילת חמץ כהגאון
זמן ק"ש דאורייתא?!מעניין למה באכילת חמץ דרבנן בעולם נוהג כהמג"א, ובק"ש דאורייתא כהגר"א.
ודאי שעדיף אבל מציאות שקורתומשגיח אחד האיר את עיני ואצלו בישיבתו כתב את סו"ז ק"ש כהמג"א
דומני שכן דעת רוב הראשונים, אעיין בל"נ במקומות האחרים.זמן ק"ש דאורייתא?!
נ.ב. זה לא כ"כ קשור כאן לנושא, וסתם יסתעף. בבקשה תחפש מקומות אחרים בפורום שדיברו ע"ז ותחשוב להגיב שם.
אגב, בשניהם מחמירים לכתחילה כדעת המג"א. ואכמ"ל.מעניין למה באכילת חמץ דרבנן בעולם נוהג כהמג"א, ובק"ש דאורייתא כהגר"א.
א. התפילה מתחילה בנחת בשעה 7+ כשאני קם אולי מעט עייף מהרגיל, אך לא מרוט מעייפות. (ר״ה ויו״כ זה ימים של עבודה ולכן קמים בנץ) (בד״כ אני מתפלל בשבת יותר מאוחר בשביל עונג שבת)אם תתפלל בנץ גם תרויח תפילה כותיקין שמעלתה גדולה מאוד כנודע, וגם תעשה הכל בנחת, ולא סעודת שבת בחצי שעה בבהילות ודחיפות, וממילא אח''כ אפשר לנוח כל היום ...
הגר''א זה מאוחר סה'כ ב25 דק'ודיין אחד מזרוחניק העיר את עיני גם בדבר הזה ואצלו בקהילתו כתב את סו"ז אכילת חמץ כהגאון
א. כבר דנו בזה למעלה.א. יש דעות שזמן ק''ש הוא דרבנן, ומדאורייתא זמנה כל היום
ב. אין כאן שום חידוש, לענין חמץ המנהג אצל כולם להחמיר מגן אברהם
ג. אפילו החזון איש שנקט כהגר''א לדינא לגמרי, והורה שמותר לסמוך לכתחי' בזמן ק''ש של הגר''א, הורה להחמיר בחמץ מגן אברהם !