צריך עיון, מרן השו"ע פסק כזמן רבינו תם לענין כניסת שבת. ובב"י לא הביא חולק. אמנם אנו לא נוהגים כך אלא רק לחומרא, זאת מחמת דעת הגאונים שנהגו כמותם בישראל מזה כאלף שנים, כמבואר ביבי"א ובילקו"י.
וכאן מקום לחקור, מה מרן עצמו נהג למעשה, אם החמיר כהמנהג שהיה כהגאונים קודם התפשטות הוראותיו, אז למה לא ציין לזה? ואם היקל כהוראתו בשו"ע, היאך לא חשש למנהג?
נשמח מאוד אם לאחד מהחכמים יש ידע בנושא
וכאן מקום לחקור, מה מרן עצמו נהג למעשה, אם החמיר כהמנהג שהיה כהגאונים קודם התפשטות הוראותיו, אז למה לא ציין לזה? ואם היקל כהוראתו בשו"ע, היאך לא חשש למנהג?
נשמח מאוד אם לאחד מהחכמים יש ידע בנושא