Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.
איפה כבודו ראה שלא חזר בו? כתב רק שמותר להאכיל, והשווה לדין משחק בשבת שמותר רק לקטנים, ובברכות התיר אף לגדולים. וז"ל בעמ' תקעח': "וע' ילקו"י ברכות א' שהבאנו להתיר לטלטל תוכי האכלת יד וכו' ומ"מ מרן אאמו"ר זיע"א בחזו"ע כתב גבי כדור דההיתר הוא רק לילדים קטנים, ולכאורה לא יהא דין בעלי חיים להתשעשע קל יותר מכדור, ולפיכך ההיתר בבע"ח אלו יהיה רק לקטנים או לגדולים אם הוא כדי להרגיע הקטנים מבכיים, או להאכלתם". מפורש הגביל את מה שכתב בברכות
בתחילה כתב לאסור מגבונים בשבת אלא אם כן מנייר ואחכ בשבת החדש ב כ' שאף בכל סוג של מגבונים העושה בחוזק אין בזה איסור.
ע''ש כי איני מדייק בלשון וכותב מהזיכרון.
בתחילה כתב לאסור מגבונים בשבת אלא אם כן מנייר ואחכ בשבת החדש ב כ' שאף בכל סוג של מגבונים העושה בחוזק אין בזה איסור.
ע''ש כי איני מדייק בלשון וכותב מהזיכרון.