ודאי שאין קשר לזה.
רק שיש הבדל בין איך שרוב פוסקי ספרד דנו בתשובות לבין רוב פוסקי אשכנז, ראה ברב פעלים בהקדמה:
הצג קובץ מצורף 35634
ולכן, בדרך כלל יש להעדיף לנו הספרדים את הפוסקים הספרדים.
שוב, אין זה קשור לפוסק זה או אחר וכד', אלא שהספרדים יותר מסתכלים בדעות, והאשכנזים מסתכלים בסברות.
דוגמא בעלמא, ידוע דעת החזו"א שבחשמל יש בונה ומתקן מנא, ורוב דבריו הינם לפי סברתו והבנתו העמוקות. אך מה שרוב הפוסקים דחו דבריו, מכוח זה שבהרבה מקומות לא הזכירו דין של 'יצירת דבר חדש' (כגון בשעון, שהפוסקין נשאו ונתנו מה האיסור למלאות שעון, והחזו"א חידש שזה יצירת דבר חדש, אך כל הפוסקים הקודמים לו לא הזכירו סברא זו כלל. ולכן הרבה חלוקים בזה על דעת החזו"א, כי מסברא לבד א"א לאסור סתם.).
והדברים ארוכים ואכמ"ל.