• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • לקראת יום השנה ה12 של מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א "המרכז למורשת מרן" יוצא במספר קמפיינים להגדיל את הפעילות השוטפת בע"ה, ולהרחיב את מעגל הלומדים בתורתו. לצורך כך נשמח שתכתבו לנו את צורת הראיה שלכם לפעילות, כיצד היא משפיעה עליכם, ובמה זה בא לידי ביטוי... בזכותכם עוד המונים יכולים להצטרף! >> לחצו כאן וענו על השאלון 👈 זכרו את דברי מרן: אין למעלה ממזכי הרבים!

ברכת משנה הבריות

מה מקורו?!
מי שמברך על הים עושה מעשה בראשית ואח"כ ראה את הכינרת, מברך שוב פעם?
לכאו' הוא הדין גם כאן.
לא הבנתי אתה רוצה מקור כלומר את הברכה נאמנה עם המקורות
ואח'כ הבאת בעצמך מקור מהלכה ברוררה ואוצה'ב?
 
מה מקורו?!
מי שמברך על הים עושה מעשה בראשית ואח"כ ראה את הכינרת, מברך שוב פעם?
לכאו' הוא הדין גם כאן.
שם זה 2 ברכות נפרדות שעשה את הים הגדול ועושה מעשה בראשית
אך כאן זה ברכה אחת וסיבה אחת
שדור הפלגה הפכו לקופים ופילים
יתכנו עוד סיבות אמנם
ולא דומה לים עכ''פ
 
שם זה 2 ברכות נפרדות שעשה את הים הגדול ועושה מעשה בראשית
כתבתי "מי שמברך על הים עושה מעשה בראשית" והיינו למי שסובר שעל הים התיכון מברכים "עושה מעשה בראשית" ואז גם הים וגם הכינרת זו אותה ברכה.
 
נכון לא דייקתי
הכוונה סך הכל שלדעת ברכה נאמנה יש חילוק בין ים שונה לפיל
שבפיל וקוף אתה מכוון לא לפטור השני שתראה עוד כמה דקות מה שאכ בים
וזה ו
אמת. רק שאני לא מצליח להבין כ"כ מה החילוק, ולמה (לפי דבריו ב"משנה הבריות") לא כתב בים שיחמיר ויכוון לא לפטור.
 
הרב יוסף חיים אוהב ציון (בפינת ההלכה ברדיו קול ברמה בליל רביעי י"ב אב תשפ"ה בשעה 00:40) אמר שלפי דעת הרב יצחק יוסף אפשר לברך כל שלושים יום.
 

קבצים מצורפים

והאם לקטן כל פעם שרואה את הפיל או את הקוף יש ללמד לברך משנה הבריות אם עבר חודש מהפעם האחרונה?
אם עבר חודש לכאו' יותר פשוט שכן, השאלה היא אם נסבור שמברכים כל שלושים יום, האם גם כאשר לא עברו שלושים יום נלמד את הקטן לברך (כמו שמחנכים אותו לספור ספירת העומר גם אם שכח) או לא.
 
חזור
חלק עליון