• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ברכת משנה הבריות

מה מקורו?!
מי שמברך על הים עושה מעשה בראשית ואח"כ ראה את הכינרת, מברך שוב פעם?
לכאו' הוא הדין גם כאן.
לא הבנתי אתה רוצה מקור כלומר את הברכה נאמנה עם המקורות
ואח'כ הבאת בעצמך מקור מהלכה ברוררה ואוצה'ב?
 
מה מקורו?!
מי שמברך על הים עושה מעשה בראשית ואח"כ ראה את הכינרת, מברך שוב פעם?
לכאו' הוא הדין גם כאן.
שם זה 2 ברכות נפרדות שעשה את הים הגדול ועושה מעשה בראשית
אך כאן זה ברכה אחת וסיבה אחת
שדור הפלגה הפכו לקופים ופילים
יתכנו עוד סיבות אמנם
ולא דומה לים עכ''פ
 
שם זה 2 ברכות נפרדות שעשה את הים הגדול ועושה מעשה בראשית
כתבתי "מי שמברך על הים עושה מעשה בראשית" והיינו למי שסובר שעל הים התיכון מברכים "עושה מעשה בראשית" ואז גם הים וגם הכינרת זו אותה ברכה.
 
נכון לא דייקתי
הכוונה סך הכל שלדעת ברכה נאמנה יש חילוק בין ים שונה לפיל
שבפיל וקוף אתה מכוון לא לפטור השני שתראה עוד כמה דקות מה שאכ בים
וזה ו
אמת. רק שאני לא מצליח להבין כ"כ מה החילוק, ולמה (לפי דבריו ב"משנה הבריות") לא כתב בים שיחמיר ויכוון לא לפטור.
 
חזור
חלק עליון