• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • לקראת יום השנה ה12 של מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א "המרכז למורשת מרן" יוצא במספר קמפיינים להגדיל את הפעילות השוטפת בע"ה, ולהרחיב את מעגל הלומדים בתורתו. לצורך כך נשמח שתכתבו לנו את צורת הראיה שלכם לפעילות, כיצד היא משפיעה עליכם, ובמה זה בא לידי ביטוי... בזכותכם עוד המונים יכולים להצטרף! >> לחצו כאן וענו על השאלון 👈 זכרו את דברי מרן: אין למעלה ממזכי הרבים!

ברכה אחרונה על מילקי

לכאורה נראה פשוט
הרי מילקי זה לא משקה
וגם גלידה זה לא ממש משקה והיא מוצקה גם לא נשפכת
כדי לא להכנס למחלוקת הנ''ל ישתה כוס משקה ויפטור
 
לכאורה נראה פשוט
הרי מילקי זה לא משקה
וגם גלידה זה לא ממש משקה והיא מוצקה גם לא נשפכת
כדי לא להכנס למחלוקת הנ''ל ישתה כוס משקה ויפטור
הדיון הוא לפי מי שסובר שגלידה זה משקה, ולכן לא מברכים עליה ברכה אחרונה (וכן לא מברכים עליה בסעודה).
 
הדיון הוא לפי מי שסובר שגלידה זה משקה, ולכן לא מברכים עליה ברכה אחרונה (וכן לא מברכים עליה בסעודה).
לכאורה לכאורה זה אותו דין
(לסוברים שכל שלא שותים אותו - מאכל)
ובכל מקרה רשמתי לכאורה כי זה מחלוקת שאפשר לצאת ממנה בנקל
 
לכאורה לכאורה זה אותו דין
(לסוברים שכל שלא שותים אותו - מאכל)
ובכל מקרה רשמתי לכאורה כי זה מחלוקת שאפשר לצאת ממנה בנקל
אני לא בטוח שהבנתי/שהבנת.
הדיון כאן הוא שגם מי שסובר שגלידה נידונת כמשקה ולא מברכים ברכה אחרונה וכו', מ"מ רוצים לומר שעל מילקי שהוא סמיך כן יברכו.
 
חזור
חלק עליון