NKC Well-known member 1 ספטמבר (9) 2025 #1 אדם שלא אמר המזמורים שלאחר הנפילת אפיים בימים שני וחמישי. האם עובר על איסור?
פ פשש New member 1 ספטמבר (9) 2025 #2 שו"ע סי' קלד סעי' א' ואומרים והוא רחום ואומרים אותו בקול רם ואם לא אמרו מעמד עובר על התקנה ונקרא פורץ גדר.
שו"ע סי' קלד סעי' א' ואומרים והוא רחום ואומרים אותו בקול רם ואם לא אמרו מעמד עובר על התקנה ונקרא פורץ גדר.
י ישועה ורחמים Well-known member 1 ספטמבר (9) 2025 #3 פשש אמר: שו"ע סי' קלד סעי' א' ואומרים והוא רחום ואומרים אותו בקול רם ואם לא אמרו מעמד עובר על התקנה ונקרא פורץ גדר. לחץ כדי להרחיב... לכאו' הפורץ גדר הולך על המעומד וקול רם, לא על עצם האמירה
פשש אמר: שו"ע סי' קלד סעי' א' ואומרים והוא רחום ואומרים אותו בקול רם ואם לא אמרו מעמד עובר על התקנה ונקרא פורץ גדר. לחץ כדי להרחיב... לכאו' הפורץ גדר הולך על המעומד וקול רם, לא על עצם האמירה
ב בנימין לוריא Administrator חבר צוות 1 ספטמבר (9) 2025 #4 ישועה ורחמים אמר: לכאו' הפורץ גדר הולך על המעומד וקול רם, לא על עצם האמירה לחץ כדי להרחיב... המשנ"ב שם בס"ק ג' מביא את דברי הלבוש וכותב: "י"א דלא מקרי פורץ גדר אלא אם לא אמרו כלל אבל אם אמרו שלא בעמידה לא הוי בכלל פורץ גדר". אמנם נראה מלשון השו"ע, וכן מהב"י (ממהר"י אבוהב בשם הגאונים), שמש"כ "פורץ גדר" הוא [גם] על מי שאומר לא מעומד.
ישועה ורחמים אמר: לכאו' הפורץ גדר הולך על המעומד וקול רם, לא על עצם האמירה לחץ כדי להרחיב... המשנ"ב שם בס"ק ג' מביא את דברי הלבוש וכותב: "י"א דלא מקרי פורץ גדר אלא אם לא אמרו כלל אבל אם אמרו שלא בעמידה לא הוי בכלל פורץ גדר". אמנם נראה מלשון השו"ע, וכן מהב"י (ממהר"י אבוהב בשם הגאונים), שמש"כ "פורץ גדר" הוא [גם] על מי שאומר לא מעומד.
ב בנימין לוריא Administrator חבר צוות 1 ספטמבר (9) 2025 #5 פשש אמר: שו"ע סי' קלד סעי' א' ואומרים והוא רחום ואומרים אותו בקול רם לחץ כדי להרחיב... ספוילר אגב, צ"ל: "והוא רחום אומרים אותו בקול רם" וכו'.
פשש אמר: שו"ע סי' קלד סעי' א' ואומרים והוא רחום ואומרים אותו בקול רם לחץ כדי להרחיב... ספוילר אגב, צ"ל: "והוא רחום אומרים אותו בקול רם" וכו'.
פ פשש New member 1 ספטמבר (9) 2025 #6 ישועה ורחמים אמר: לכאו' הפורץ גדר הולך על המעומד וקול רם, לא על עצם האמירה לחץ כדי להרחיב... על עצם האמירה אין מח' שהוי בכלל פורץ גדר, מח' האחרונים האם גם שאמרו בשקט או מיושב הוי פורץ גדר. ודו"ק.
ישועה ורחמים אמר: לכאו' הפורץ גדר הולך על המעומד וקול רם, לא על עצם האמירה לחץ כדי להרחיב... על עצם האמירה אין מח' שהוי בכלל פורץ גדר, מח' האחרונים האם גם שאמרו בשקט או מיושב הוי פורץ גדר. ודו"ק.