• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ליטול מים אחרונים שוב אם הפסיק

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
מי שנטל ידיו למים אחרונים ואח"כ דיבר, שכתוב שצריך ליטול ידיו שוב למים אחרונים. האם יש מקום להקל ולא ליטול שוב? (כלומר, לא לעשות צירופים בעצמנו, אלא האם יש מי שפסק להקל וכד').
 
מי שנטל ידיו למים אחרונים ואח"כ דיבר, שכתוב שצריך ליטול ידיו שוב למים אחרונים. האם יש מקום להקל ולא ליטול שוב? (כלומר, לא לעשות צירופים בעצמנו, אלא האם יש מי שפסק להקל וכד').
הרב נקי שליט"א בסעודה בהלכה ובאגדה כתב שבדיעבד לא יטול שוב
ומקורו מהילקו"י ולא מצאתיו שם.
 
הרב נקי שליט"א בסעודה בהלכה ובאגדה כתב שבדיעבד לא יטול שוב
ומקורו מהילקו"י ולא מצאתיו שם.
מישהו אמר לי ששאל רב, והוא אמר לו שרק "נכון" ליטול שוב, והיינו שזה לא ממש חובה.
ומצד שני בילקו"י כתוב בפשטות: "אם עבר ודיבר בין הנטילה לברכת המזון, יחזור ליטול שוב מים אחרונים".
 
בברכות ב' כתב מרן שליט"א בשם יש אומרים שנכון ליטול שוב
ונראה שמקורו מהמשנ"ב ס' קעט ס"א
וראה עוד בשער הציון אות ז שלפיו לכאורה באמת זה רק חומרא כי אם כבר דיבר אחרי שנטל ידיו, ידיו כבר נקיות ומה יועיל
ומרן הביא זאת וכתב מ"מ נכון ליטול שוב
 
בברכות ב' כתב מרן שליט"א בשם יש אומרים שנכון ליטול שוב
ישר כח.
כעת ראיתי שכותב שם בסעיף ל"ד: "אם עבר ודיבר דברים אחרים, יש אומרים שנכון שיחזור ליטול ידיו כדי להסמיך הנטילה לברכה".
אז זה בעצם קצת שונה ממה שהיה כתוב בילקו"י הישן בפשטות ש"יחזור ליטול שוב" ולא רק ש"יש אומרים שנכון שיחזור ליטול".
 
חזור
חלק עליון