מה מברך קודם ברכה אחרונה
האם על המחיה דהיא ברכה חשובה ואחר כך שיברך בורא נפשות על המים יכיון על הירקות
או יקדים בורא נפשות כיון שאם יקדים על המחיה א"כ נפטרו הירקות בתנובת השדה וברכת בורא נפשות לא תפטור אותם
והפסיד ברכה מבוררת על הירקות
יישר כח
מה מברך קודם ברכה אחרונה
האם על המחיה דהיא ברכה חשובה ואחר כך שיברך בורא נפשות על המים יכיון על הירקות
או יקדים בורא נפשות כיון שאם יקדים על המחיה א"כ נפטרו הירקות בתנובת השדה וברכת בורא נפשות לא תפטור אותם
והפסיד ברכה מבוררת על הירקות
יישר כח
ידעתי.
ושם מיירי שאוכל גם שבעת המינים וגם פירות האדמה, ואגב שבעת המינים יש צד לפטור גם פירות האדמה, אבל היכא שאוכל רק פירות האדמה, יש לצדד שלא יועיל, וכ"פ המשנ"ב בכ"מ, ויעו' מה שהאריך בזה בילקו"י ברכות ב שעתיד לראות אור
ידעתי.
ושם מיירי שאוכל גם שבעת המינים וגם פירות האדמה, ואגב שבעת המינים יש צד לפטור גם פירות האדמה, אבל היכא שאוכל רק פירות האדמה, יש לצדד שלא יועיל, וכ"פ המשנ"ב בכ"מ, ויעו' מה שהאריך בזה בילקו"י ברכות ב שעתיד לראות אור
מה הכוונה "רק פירות האדמה"? שסיים אכילת הבורקס ורק אחר כך התחיל לאכול הפירות?
הנידון בשאלה הוא אכילת בורקס עם ירקות (ודאי שמדובר שאוכלם בצד אכילת הבורקס ולא דרך לפתן כיון דבזה פשוט שפטר אותם), וזה הנידון בחזו"ע.
כבודו יוכל להסביר המציאות בנידון של הילקו"י?
מה הכוונה "רק פירות האדמה"? שסיים אכילת הבורקס ורק אחר כך התחיל לאכול הפירות?
הנידון בשאלה הוא אכילת בורקס עם ירקות (ודאי שמדובר שאוכלם בצד אכילת הבורקס ולא דרך לפתן כיון דבזה פשוט שפטר אותם), וזה הנידון בחזו"ע.
כבודו יוכל להסביר המציאות בנידון של הילקו"י?
אכן נפלה לפני טעות בשאלת השואל.
באמת איה"נ באכל גם עוגה וגם פירות האדמה. יברך תחלה בנ"ר, ואם בירך עה"מ לא יחזור, כמבואר בחלק א.
הנדון שדברתי בו הוא בענין מי שאכל רק פירות האדמה, ובירך ברכה אחרונה על המחיה, האם יצא, כיון שהזכיר תנובת השדה. ובזה כתבתי שמרן שליט"א כתב בזה בחלק ב' וע"ש. (א.ה. אגב, בימים האחרונים הוחלט שזה יהיה בכרך ג, ככה"נ כרך ב' יהיה עד סימן רו, כולל, וכרך ג' מסימן רז והלאה).
ובנדון זה. יעו' גם חזו"ע ברכות עמ' ער. ועמ' דש. ומשם באר"ה. דוק היטב.