יוסף דהן
Well-known member
מה זה דין נמלך מה ההשוואה לפה?מנין לכבודו שזה ברכה לבטלה, מאי שנא מדין נמלך?
עכ''פ תראה לי מישהו שכותב שמהני לא לפטור משקים עם כוונה נגדית
וגם אם כן דעה יחידה ועדיין יהיה סבל
מה זה דין נמלך מה ההשוואה לפה?מנין לכבודו שזה ברכה לבטלה, מאי שנא מדין נמלך?
זה בדיוק מה שאמרתי...כי כך רואים שא''א לכוון לא לפטור משקים
מרן הביא עצה שיין לא יפטור מים וכו'
אך לא הביא פיתרון זה לגבי שתיה מים בסעודה
אלא כתב רק יברך קודם.
ואני אומר ברכה לבטלה לאותם פוסקים לא לכל הדעות
ולכן סב''ל ואין לכוון כך
לא מבין מה אתה שואלזה בדיוק מה שאמרתי...
הסיבה שצריך לפטור את המשקים שהעצה הזאת יש בה גרעון שהוא ברכה שאינה צריכה.
שאלתי ברורה אני רוצה לשתות כוס אחת דוקא ואחר כך עוד כוס אם ברכתי על שניהם זה אינו ברכה לבטלה אלא ברכה שאינה צריכה.
מחילה מכבודו איני מבין מה החילוק בין נמלך מכיון כל דין נמלך הוא תלוי בדעת שלי וכן הוא בדין שאני לא רוצה לפטור להדיא. ומאי שנא המוציא משאר ברכות שאני יכול לכוון שלא לפטור.לא מבין מה אתה שואל
סך הכל א''א כזה דבר ועי' בהליכות ברכות אם מצד ברכה לבטלה או שאינה צריכה
ונמלך זה לא קשור
איזה איסור עובר
אלא הנידון אם זה בכלל תופס וחל
אני חושב שבתחילת השרשור הבאתי צילום מהליכות ברכות או ציון לעמ' ע''ש.מחילה מכבודו איני מבין מה החילוק בין נמלך מכיון כל דין נמלך הוא תלוי בדעת שלי וכן הוא בדין שאני לא רוצה לפטור להדיא. ומאי שנא המוציא משאר ברכות שאני יכול לכוון שלא לפטור.
זה לא עניין של הסחת דעת זה אף יותר מזה אני מכוון להדיא לא לפטור את אותו הדבר.אני חושב שבתחילת השרשור הבאתי צילום מהליכות ברכות או ציון לעמ' ע''ש.
המקרה שלך של נמלך לא פשוט כלל כמבוא' בהליכות ברכות כי קשה לומר שאדם מסיח דעתו ותוך זמן קצר שוב שותה
ונמלך קלאסי שאני רוצה רק כוס אחת וסיימתי לגמרי ופתאום אני רוצה עוד זה אכילה חדשה
אך כאן זה אכילה מורכבת מ2 דברים לחם ומים אתה לא יכול לפצל את הברכה שלך זה לא קשור לנמלך
אני הסברתי כבר הפיתרון הזה איני לכתחילה, מרן הביא פיתרון לכולי עלמא...ורואים ממרן שזה לא דומה לנמלך
כמו שכתבתי שלא הביא פיתרון זה לגבי מים בסעודה
אם אתה לא רואה את הליכות ברכות בשם פוסקים/// שכתב להדיא שא''א כךאני הסברתי כבר הפיתרון הזה איני לכתחילה, מרן הביא פיתרון לכולי עלמא...
כבודו יפנה אותי לדבריו.אם אתה לא רואה את הליכות ברכות שכתב להדיא שא''א כך
אז אין לי מה לומר יותר
למה איני קשור.עיינתי
וכאן זה לא ממש קשור
לפי דבריך אם אדם יש לו 2 כוסותלמה איני קשור.
וכ"כ עוד הב"ח שבליל פסח יכון שלא לפטור המרור בברכת המוציא ויברך עליו.
אכן אין בזה ברכה לבטלה אבל יש בזה גורם ברכה שאינה צריכה.לפי דבריך אם אדם יש לו 2 כוסות
שתיה לפניו
יכול לברך שהכל ולפטור אחת ולא את השניה?
שורה תחתונה לא עושים כןאכן אין בזה ברכה לבטלה אבל יש בזה גורם ברכה שאינה צריכה.
אולי בהמוציא זה שונה כמו שכ' לך לעיין בברכה נאמנה שרשור 117אכן אין בזה ברכה לבטלה אבל יש בזה גורם ברכה שאינה צריכה.