• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אב ובנו חתן תורה ובראשית

אד יעלה

Well-known member
ראיתי בחזו''ע שמיקל לאב ובנו שאחד יעלה חתן תורה והשני בראשית אע''פ שבעלמא אסור משום עין הרע
והביא כמה נימוקים להקל ודחה את כולם
א.הביא מחלוקת הרמ''א ומהרי''ק האם גם בשביעי ומפטיר יש איסור זה כיון שיש קדיש שמפסיק באמצע
ודחה שבב''י מבואר שאחרי חתן תורה לא יאמרו קדיש שלא לתתן פתחון פה לשטן וכו' עיי''ש ולפי''ז אין מקום להתיר
ב. הביא מספר אמונת שמואל כמדומני שהאיסור זה רק אם קורא בשמו אבל אצל הספרדים לא קוראים בשם וכמו שהביא שם מהחייד'א הטעם
ודחה עפי''ד הרב אליהו ישראל שגם אם במי שבירך בסוף הברכה מזכיר שם אסור דמה לי לפניו מה לי לאחריוץ
וללפי''ז תלוי במנהגים האם מזכירים את השם במי שבירך
ג. הביא דברי החבי''ב כיון שביו''ט שביעי ומפטיר הוא בשני ספרים לית לן בה והביא ממהרי אסאד שחולק עליו
ולפי''ז אין מקור נרחב להתיר שכל מה שנשאר זה החבי''ב והוא בעצמו מחלוקת ובייחוד שחמירא סכנתא מטעם עין הרע

ובעיקר ההלכה שלא לעלות שני אחים משום עין הרע אינו מבואר לי מה הבעיה בזה שעולים לס''ת ואם יש בעיה מדוע לא בזה אחר זה מותר..
ועמד קנה במקומו
 
חזור
חלק עליון