ג גרינפלד Well-known member 6 אפריל 2025 #1 היכן מוכח שאדם צריך להכניס עצמו לחולי בשביל קיום מצווה דרבנן?אינני יודע את התשובה
א אבי רביבו Well-known member 22 אפריל 2025 #2 ד' כוסות, שישתה אפי שיהיה חולה. תעב י "מי שאינו שותה יין מפני שמזיקו או שונאו, צריך לדחוק עצמו ולשתות, לקיים מצות ארבע כוסות" הצביעו 0 הצביעו למטה
ד' כוסות, שישתה אפי שיהיה חולה. תעב י "מי שאינו שותה יין מפני שמזיקו או שונאו, צריך לדחוק עצמו ולשתות, לקיים מצות ארבע כוסות"
א אבי רביבו Well-known member 22 אפריל 2025 #3 ומה שכתב שם המ"ב ואין בכלל זה כשיפול למשכב מזה, כוונתו דיש חולי שאין בו סכנה ויש חולי שזה רק מיחוש בעלמא. כמבואר בהל' שבת. (וע"ע בשו"ת חזו"ע פסח לג ופסקי תשובות תעג יט) הצביעו 0 הצביעו למטה
ומה שכתב שם המ"ב ואין בכלל זה כשיפול למשכב מזה, כוונתו דיש חולי שאין בו סכנה ויש חולי שזה רק מיחוש בעלמא. כמבואר בהל' שבת. (וע"ע בשו"ת חזו"ע פסח לג ופסקי תשובות תעג יט)
ע עומק המושג Member 22 אפריל 2025 #4 אבי רביבו אמר: ומה שכתב שם המ"ב ואין בכלל זה כשיפול למשכב מזה לחץ כדי להרחיב... בשעה"צ שם מבאר שהוא מטעם שאי"ז דרך חירות ולא מעיקר הדין. הצביעו 0 הצביעו למטה
אבי רביבו אמר: ומה שכתב שם המ"ב ואין בכלל זה כשיפול למשכב מזה לחץ כדי להרחיב... בשעה"צ שם מבאר שהוא מטעם שאי"ז דרך חירות ולא מעיקר הדין.
א אד יעלה Well-known member 22 אפריל 2025 #5 כתוב בגמרא כמדומני על רבי יהודה שהיה לו כאב ראש עד עצרת הצביעו 0 הצביעו למטה
א אבי רביבו Well-known member 22 אפריל 2025 #6 עומק המושג אמר: בשעה"צ שם מבאר שהוא מטעם שאי"ז דרך חירות ולא מעיקר הדין. לחץ כדי להרחיב... כוונתך שהיכא שיש מצוה שלא שייך טעם של חירות, אז באמת יצטרך להכניס עמו לחולי? זה באמת דיוק נכון! הצביעו 0 הצביעו למטה
עומק המושג אמר: בשעה"צ שם מבאר שהוא מטעם שאי"ז דרך חירות ולא מעיקר הדין. לחץ כדי להרחיב... כוונתך שהיכא שיש מצוה שלא שייך טעם של חירות, אז באמת יצטרך להכניס עמו לחולי? זה באמת דיוק נכון!