אשריך כנראה כולן בעיניך כקאקי חיורי אך באנשים רגילים ובעיקר בחורים שאין פת בסלם יידע כבודו כי רבים חוטאים ונופלים לבור בלי תחתית מחמת מראות הרחוב החרדי ומחמת רגלי נשים חשופות או כדמות חשופות
ומה קשור שאם יהרהר בגלל זה יהרהר בגלל כל דבר
זה מזכיר לי טענה של שטות ששמעתי פעם "מה הבעיה אני אלך איך שאני רוצה אתה בוחר אם להרהר או לא, מפריע לך? אל תסתכל. למה שאגביל את עצמי?"
ולשיטתך אם כן מדוע צוותה האשה על הצניעות, אלא פשוט שאברי גוף אשה החשופים מגרים יצרו של האדם ובמחילה אומר שאתה דוחה את דברי בבוקי סריקי
איני רוצה להתערב בנידון החשוב של הת"ח שליט"א, רק ברצוני להעיר על שורות אלו שכתב רבי אביעד שיחי'.
אם לרבנו הגרע"י לא פשוט הנושא הנ"ל בהקשר למקום השוק, אם הוא בחלק התחתון של הרגל או בחלק העליון, ובספרו טה"ב כתב להקל בזה מצד מקום השוק, וכן פשוט לעוד פוסקים רבים, אף שמדי מחלוקת לא יצאנו ושמא יש להורות להחמיר, אך לקבוע כאילו אלו שהולכות עם גרביים לא מספיק עבות גורמות הרהורים ומחטיאות הרבים, בעוד שמעיקר הדין אם היה מנהג כל הנשים הצנועות ללכת עם גרביים כאלו (או אפילו בלי גרביים - כמוש"כ הגרי"ש אלישיב) לא היה צריך להחמיר יותר מהנשים הצנועות וזה נקרא מנהג המקום, ובוודאי אם מותר ללכת כך א"א לומר שיש הרהור משום שיש פוסקים המחמירים בזה (ואפי' אם הם רוב הפוסקים).
[משא"כ אם מנהג הנשים הצנועות להחמיר בזה, א"כ אף אם אין זה מקום השוק היו חייבות כולם להחמיר כמותן, מצד מנהג המקום].