אורך החצאית

אשריך כנראה כולן בעיניך כקאקי חיורי אך באנשים רגילים ובעיקר בחורים שאין פת בסלם יידע כבודו כי רבים חוטאים ונופלים לבור בלי תחתית מחמת מראות הרחוב החרדי ומחמת רגלי נשים חשופות או כדמות חשופות
ומה קשור שאם יהרהר בגלל זה יהרהר בגלל כל דבר
זה מזכיר לי טענה של שטות ששמעתי פעם "מה הבעיה אני אלך איך שאני רוצה אתה בוחר אם להרהר או לא, מפריע לך? אל תסתכל. למה שאגביל את עצמי?"
ולשיטתך אם כן מדוע צוותה האשה על הצניעות, אלא פשוט שאברי גוף אשה החשופים מגרים יצרו של האדם ובמחילה אומר שאתה דוחה את דברי בבוקי סריקי

איני רוצה להתערב בנידון החשוב של הת"ח שליט"א, רק ברצוני להעיר על שורות אלו שכתב רבי אביעד שיחי'.
אם לרבנו הגרע"י לא פשוט הנושא הנ"ל בהקשר למקום השוק, אם הוא בחלק התחתון של הרגל או בחלק העליון, ובספרו טה"ב כתב להקל בזה מצד מקום השוק, וכן פשוט לעוד פוסקים רבים, אף שמדי מחלוקת לא יצאנו ושמא יש להורות להחמיר, אך לקבוע כאילו אלו שהולכות עם גרביים לא מספיק עבות גורמות הרהורים ומחטיאות הרבים, בעוד שמעיקר הדין אם היה מנהג כל הנשים הצנועות ללכת עם גרביים כאלו (או אפילו בלי גרביים - כמוש"כ הגרי"ש אלישיב) לא היה צריך להחמיר יותר מהנשים הצנועות וזה נקרא מנהג המקום, ובוודאי אם מותר ללכת כך א"א לומר שיש הרהור משום שיש פוסקים המחמירים בזה (ואפי' אם הם רוב הפוסקים).
[משא"כ אם מנהג הנשים הצנועות להחמיר בזה, א"כ אף אם אין זה מקום השוק היו חייבות כולם להחמיר כמותן, מצד מנהג המקום].
 
לשון מרן הראש"ל בתשובתו כך "ומזה תלמד שאם הגרביים אינן שקופות, ואין מראיהן
כמראה הבשר, מותר" הרי שהציב ב' תנאים א' שאינן שקופות ב' שאינן כמראה הבשר הרי שס"ל שאף אם אינן שקופות אך מראיהן כמראה הבשר הרי הן אסורות
יש לציין כי תשובתו זו פורסמה קודם שנתגלו המכתבים מאת מרן רבינו זיע"א ואלי אחר ראותו כל זאת ישוב וניחם...
 
לשון מרן הראש"ל בתשובתו כך "ומזה תלמד שאם הגרביים אינן שקופות, ואין מראיהן
נראה שלא עיינת כדבעי בדברי @רוצה לדעת , שדבריו מבוססים על אדני אמת על מה שכותב מרן בטה״ב, וכל מה שהסיק ״ומזה תלמד שאם הגרביים וכו׳״, הוא אחרי שכמה פוסקים פוסקים שהשוק הוא אכן מתחת לברך, עיין בדבריו היטב, ושמרן בעצמו כתב שלפי החזו״א אולי אפילו לא צריך גרבי רגל.
כמראה הבשר, מותר" הרי שהציב ב' תנאים א' שאינן שקופות ב' שאינן כמראה הבשר הרי שס"ל שאף אם אינן שקופות אך מראיהן כמראה הבשר הרי הן אסורות
מלבד שלמעיין היטב יובן שזה לא הפשט בדבריו, הראשל״צ ג״כ מבין ככה.
יש לציין כי תשובתו זו פורסמה קודם שנתגלו המכתבים מאת מרן רבינו זיע"א ואלי אחר ראותו כל זאת ישוב וניחם...
כבר כתבתי שאם איתא כן, יש להקשות ע״ז קושיות חמורות. וד״ל.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון