אושרי רביב
Well-known member
הוסיף...שכחת להוסיף "עמוד הענוה"
הוסיף...שכחת להוסיף "עמוד הענוה"
עכשיו לפחות יהיו לי שאיפותהוסיף...
ובפרט בזמננו שיש פיזור הדעת ויכול אדם לענות אמן בלי לדעת על מה הוא עונה, ודאי שטוב וראוי שכל אחד יאמר אמן. וכן נוהגים בהרבה מקומות ובפרט בעולם הישיבות.בבית הכנסת של מרן הראש"ל שליט"א, הוא מורה שכולם יגידו ביחד את אמירת "אבינו מלכנו".
כוונתך שכל אחד יגיד בעצמו.ודאי שטוב וראוי שכל אחד יאמר אמן
נכון. טעיתי. כוונתי שכל אחד יאמר בעצמו את אבינו מלכנו. תודה.כוונתך שכל אחד יגיד בעצמו.
מרן מו"ר פאה"ד גאון ישראל עמוד הענוה הרב יצחק משען שליט"א
לכאורה למה לא שייך? אפשר לענות אמן ולכוון "אמת". ובשאר האמנים לכוון כן יהי רצוןכי לא שייך לענות אמן על 2 הדברים הראשונים.
"חטאנו לפניך רחם עלינו" ו"אין לנו מלך אלא אתה", זה לא בקשות, ולא שייך לענות על זה אמן.
מסכים עם כל מילהמתוך העלון "בית נאמן" האזינו תשפ"ד.
הצג קובץ מצורף 12123
רק לא הבנתי מי הכריח אותו להבין שאם אומרים "זְכוֹר" א"א לפרש ש"אמן" זה "כן יהי רצון" הרי האמן לא הולך על ה"עפר אנחנו" אלא על ה"זְכוֹר" ואנחנו מבקשים שכן יהיה רצון ויזכור כי עפר אנחנו. ולא צריך להוציא מדי פשוטו ולשנות מכל שאר האמנים הנזכרים. ואה"נ, לכן מובן למה כשאומרים "זָכוּר" חוזרים ע"כ ולא אומרים "אמן", כדי שלא נצטרך להגיע למה שנכתב ולהסתבך...
לענ''ד כאן צריך לכוין בחטאנו לפניך אמת וברחם עלינו כן יהי רצון, ולכך עדיף לא לומר אמן. וביותר שיש כאלו שלא נותנים דעתם לכוין מה שצריך לכך עדיף לא לענות.לכאורה למה לא שייך? אפשר לענות אמן ולכוון "אמת". ובשאר האמנים לכוון כן יהי רצון
לפי מה שראו עיני בכל מוצ"ש ביזדיםגם מורנו הראש"ל פוסק הדור ר' יצחק יוסף שליט"א בסליחות כשהחזן אומר קטעים והקהל עונה, (מי שיצליח לראות אולי בהסרטה, אני רואה את זה ביזדים עצמו) הוא אומר יחד עם החזן
אבינו מלכנו זה לא בסליחות.לפי מה שראו עיני בכל מוצ"ש ביזדים
את כל הסליחות מרן הראש"ל היה אומר בעצמו
חוץ מאלהינו שבשמים שהיה עונה אמן
אה"נאבינו מלכנו זה לא בסליחות.
אני שעולה חזן נוהג לומר "ברך עלינו שנה טובה"האם אומרים באבינו מלכנו שאומרים בתקופה זו "אבינו מלכנו חדש עלינו שנה טובה"?