• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

איך נהג מרן זצ"ל באבינו מלכנו?

מרן מו"ר הגאון רבי דוד יוסף שליט"א הורה לא לאמר אבינו מלכנו בימים שלא אומרים בהם תחנון.
וטעמו משום שגם בעשי"ת זה מחלוקת ראשונים לכן לא יאמרו
ונלענ"ד להוסיף שעכשיו יש ספק אם לאמר אם לא (שדעת מו"ר הראש"ל פוסק הדור רבינו יצחק יוסף שליט"א שלא צריך לומר כלל ולכן יש לנו כאן ספק ספיקא ולכן לא לאמר
בברכה
 
מרן שליט"א כתב שבמקום שיש טורח ציבור לא צריך כי כבר עברו כמה חודשים.
ובדר"כ בימי החול כולם ממהרים.
ולכן כיון שלדעת הרב יצחק זה רק בגדר "טוב"
ולדעת הרב דוד אין צורך כתב הרב @הצעיר ני"ו שאין צורך לומר
ונלענ"ד להוסיף שכיון שאנשי המקצוע אומרים שנראה שח"ו המלחמה עתידה להימשך עוד חודשים רבים, א"כ נוסח "אבינו מלכנו" הופך להיות חלק מהתפילה הרגילה, ואין "חידוש" לאומרו בעשרת ימי תשובה או בשאר ימי צרה.
 
ולדעת הרב דוד אין צורך
היכן דבר על זה?
נלענ"ד להוסיף שכיון שאנשי המקצוע אומרים שנראה שח"ו המלחמה עתידה להימשך עוד חודשים רבים, א"כ נוסח "אבינו מלכנו" הופך להיות חלק מהתפילה הרגילה, ואין "חידוש" לאומרו בעשרת ימי תשובה או בשאר ימי צרה.
חמאס לא נותנים לנו מנוחה, רק עכשיו נהרגו 9 חיילים ה' ירחם, מי יודע מה יהיה בלי התפילות האלה

בקיצור, הרב יצחק לא דיבר שוב על אבינו מלכנו?
 
דווקא בשבת ר"ח ויו"ט ובשאר ימים שלא אומרים תחנון
ולדעת הרב דוד אין צורך כתב הרב @הצעיר ני"ו שאין צורך לומר



דעתו שלא צריך לומר
איפה ראיתי שדעתו לא לומר? במכתב שהבאתי כתב במפורש שיש לומר

אמר לאברכיו בכולל (שמעתי מאחד האברכים והסכמתי עימו)
היכן דבר על זה
 
חזור
חלק עליון