יושב בישיבה
Well-known member
מה הכלל בזה?
דהנה בהלכות שותפין סימן קע"ו ס"ה פסק השו"ע כדעת הרי"ף שהגם שבכל שותפין חולקין לאמצע כ"ז הוא בשור אך בסחורה הראויה ליחלק חולקין לפי מעות
ומרן הב"י ביאר בדעת הרי"ף שם ביאור אחד, ולפי דרכו יוצא שמסקנת ההלכה שבסחורה בראויה ליחלק חולקין לפי מעות
אולם בדברי הרי"ף בתשובה שהביא הראב"ד, מבואר דלא כדבריו
וצ"ע בזה למעשה כיצד ההלכה
וכיו"ב מצינו בסוגיא שם שהב"י ביאר בדעת הרמב"ם ביאור אחד, ולפי דרכו יוצא שמסקנת ההלכה שחולקין לפי מעות
אולם בדברי הרמב"ם בפיה"מ מבואר דחולקין לאמצע וצ"ע כנ"ל
האם מישהו יודע לכוון לנידון כיו"ב שמרן השו"ע פסק משהו אחד כפי הבנתו בדברי הראשונים, אך בהיגלות דברי קדשם שלא נדפסו בזמנו מבואר דלא כדבריו
והאם נאמר שקים לן שמרן היה מפרש דברי קדשם כדרכו באיזה שהוא דרך
אם מישהו יודע על נידון כיו"ב בדברי הרמב"ם בפיה"מ או בפירוש הרי"ף בלשון ערבי אשמח מאוד שיכוון דרך בזה
כמו כן אשמח לדון בסוגיא זו של שניים שהטילו לכיס זה מנה וזה מאתיים דמבואר בגמ' בכתובות צג. שחולקין לאמצע, עם חכמי הפורום שליט"א שעסקו הסוגיא זו
דהנה בהלכות שותפין סימן קע"ו ס"ה פסק השו"ע כדעת הרי"ף שהגם שבכל שותפין חולקין לאמצע כ"ז הוא בשור אך בסחורה הראויה ליחלק חולקין לפי מעות
ומרן הב"י ביאר בדעת הרי"ף שם ביאור אחד, ולפי דרכו יוצא שמסקנת ההלכה שבסחורה בראויה ליחלק חולקין לפי מעות
אולם בדברי הרי"ף בתשובה שהביא הראב"ד, מבואר דלא כדבריו
וצ"ע בזה למעשה כיצד ההלכה
וכיו"ב מצינו בסוגיא שם שהב"י ביאר בדעת הרמב"ם ביאור אחד, ולפי דרכו יוצא שמסקנת ההלכה שחולקין לפי מעות
אולם בדברי הרמב"ם בפיה"מ מבואר דחולקין לאמצע וצ"ע כנ"ל
האם מישהו יודע לכוון לנידון כיו"ב שמרן השו"ע פסק משהו אחד כפי הבנתו בדברי הראשונים, אך בהיגלות דברי קדשם שלא נדפסו בזמנו מבואר דלא כדבריו
והאם נאמר שקים לן שמרן היה מפרש דברי קדשם כדרכו באיזה שהוא דרך
אם מישהו יודע על נידון כיו"ב בדברי הרמב"ם בפיה"מ או בפירוש הרי"ף בלשון ערבי אשמח מאוד שיכוון דרך בזה
כמו כן אשמח לדון בסוגיא זו של שניים שהטילו לכיס זה מנה וזה מאתיים דמבואר בגמ' בכתובות צג. שחולקין לאמצע, עם חכמי הפורום שליט"א שעסקו הסוגיא זו