לענ''ד כוונתו לעשות בעצמוהכוונה לומר לגוי?
כגון:
א. שכח להדליק מזגן (בפרט בימים חמים אלו)
ב. שכח להעביר את המקרר למצב שבת.
ג. לפי מה שנתבאר כאן יתכן ואם מנורות הלדים הללו דאורייתא הדין יהיה שונה?!
ד. גם יש לתת את הדעת שמסתמא רוב הציבור כבר קבלו עליהם שבת בזמן זה של בין השמשות.
אשמח לחוו"ד חו"ר הפורום שליט"א
חס וחלילה לעשות בעצמו, אולי אפשר להקל לומר לגוי.לענ''ד כוונתו לעשות בעצמו
כלומר?הכל לפי הכללים של בין השמשות
לא. הוא בעצמוהכוונה לומר לגוי?
כבר אמרה המשנה "ספק חשיכה ספק אינה חשיכה.. אבל מעשרין את הדמאי ומערבין וטומנין את החמין".חס וחלילה לעשות בעצמו, אולי אפשר להקל לומר לגוי.
ייש"כ.למה אתה אומר חס וחלילה?! מותר ליהודי בעצמו לעשות שבות בבין השמשות , לפחות בשינוי אם אין גוי, ואם זה דרבנן יהודי בעצמו עושה עיין שמב ורסא
אתה יכול לראות פסקי תשובות על אותו סימן או ספר של הרב אופיר מלכה, אבל כמובן לא צריך לחכות שהם יכתבו את זה אלא אנחנו מקישים כבר מעצמנו כדרכה של תורהכלומר?
לא. הוא בעצמו
כבר אמרה המשנה "ספק חשיכה ספק אינה חשיכה.. אבל מעשרין את הדמאי ומערבין וטומנין את החמין".
ייש"כ.
אפשר מ"מ למחברי זמננו? כי לא ראיתי התיחסות של ממש לנידון רק לגבי עירובין ומעשרות.