• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

אילו מלאכות בימינו מותרים ערב שבת בין השמשות?

יי"ש

Well-known member
כגון:

א. שכח להדליק מזגן (בפרט בימים חמים אלו)
ב. שכח להעביר את המקרר למצב שבת.
ג. לפי מה שנתבאר כאן יתכן ואם מנורות הלדים הללו דאורייתא הדין יהיה שונה?!
ד. גם יש לתת את הדעת שמסתמא רוב הציבור כבר קבלו עליהם שבת בזמן זה של בין השמשות.

אשמח לחוו"ד חו"ר הפורום שליט"א
 
כגון:

א. שכח להדליק מזגן (בפרט בימים חמים אלו)
ב. שכח להעביר את המקרר למצב שבת.
ג. לפי מה שנתבאר כאן יתכן ואם מנורות הלדים הללו דאורייתא הדין יהיה שונה?!
ד. גם יש לתת את הדעת שמסתמא רוב הציבור כבר קבלו עליהם שבת בזמן זה של בין השמשות.

אשמח לחוו"ד חו"ר הפורום שליט"א
לענ''ד כוונתו לעשות בעצמו
חס וחלילה לעשות בעצמו, אולי אפשר להקל לומר לגוי.
 
הכל לפי הכללים של בין השמשות
כלומר?
הכוונה לומר לגוי?
לא. הוא בעצמו
חס וחלילה לעשות בעצמו, אולי אפשר להקל לומר לגוי.
כבר אמרה המשנה "ספק חשיכה ספק אינה חשיכה.. אבל מעשרין את הדמאי ומערבין וטומנין את החמין".
למה אתה אומר חס וחלילה?! מותר ליהודי בעצמו לעשות שבות בבין השמשות , לפחות בשינוי אם אין גוי, ואם זה דרבנן יהודי בעצמו עושה עיין שמב ורסא
ייש"כ.
אפשר מ"מ למחברי זמננו? כי לא ראיתי התיחסות של ממש לנידון רק לגבי עירובין ומעשרות.
 
מבואר בסימן רסא סעיף ד' שאחר קבלת שבת אסור לעשות מלאכות המותרות בבין השמשות. וראה במשנ"ב ס"ק כח גם אם רוב הציבור קבלו שבת היחידים נמשכים אחריהם ואסורים לעשות מלאכות ע"ש
ולכן בימינו בודאי כמה דקות לפני השקיעה כבר רוב הציבור קבלו שבת וכ"ש בין השמשות, לכן אין היתר רק לומר לגוי לצורך מצוה
 
כלומר?

לא. הוא בעצמו

כבר אמרה המשנה "ספק חשיכה ספק אינה חשיכה.. אבל מעשרין את הדמאי ומערבין וטומנין את החמין".

ייש"כ.
אפשר מ"מ למחברי זמננו? כי לא ראיתי התיחסות של ממש לנידון רק לגבי עירובין ומעשרות.
אתה יכול לראות פסקי תשובות על אותו סימן או ספר של הרב אופיר מלכה, אבל כמובן לא צריך לחכות שהם יכתבו את זה אלא אנחנו מקישים כבר מעצמנו כדרכה של תורה
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון