• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אילו מלאכות בימינו מותרים ערב שבת בין השמשות?

יי"ש

Well-known member
כגון:

א. שכח להדליק מזגן (בפרט בימים חמים אלו)
ב. שכח להעביר את המקרר למצב שבת.
ג. לפי מה שנתבאר כאן יתכן ואם מנורות הלדים הללו דאורייתא הדין יהיה שונה?!
ד. גם יש לתת את הדעת שמסתמא רוב הציבור כבר קבלו עליהם שבת בזמן זה של בין השמשות.

אשמח לחוו"ד חו"ר הפורום שליט"א
 
כגון:

א. שכח להדליק מזגן (בפרט בימים חמים אלו)
ב. שכח להעביר את המקרר למצב שבת.
ג. לפי מה שנתבאר כאן יתכן ואם מנורות הלדים הללו דאורייתא הדין יהיה שונה?!
ד. גם יש לתת את הדעת שמסתמא רוב הציבור כבר קבלו עליהם שבת בזמן זה של בין השמשות.

אשמח לחוו"ד חו"ר הפורום שליט"א
לענ''ד כוונתו לעשות בעצמו
חס וחלילה לעשות בעצמו, אולי אפשר להקל לומר לגוי.
 
הכל לפי הכללים של בין השמשות
כלומר?
הכוונה לומר לגוי?
לא. הוא בעצמו
חס וחלילה לעשות בעצמו, אולי אפשר להקל לומר לגוי.
כבר אמרה המשנה "ספק חשיכה ספק אינה חשיכה.. אבל מעשרין את הדמאי ומערבין וטומנין את החמין".
למה אתה אומר חס וחלילה?! מותר ליהודי בעצמו לעשות שבות בבין השמשות , לפחות בשינוי אם אין גוי, ואם זה דרבנן יהודי בעצמו עושה עיין שמב ורסא
ייש"כ.
אפשר מ"מ למחברי זמננו? כי לא ראיתי התיחסות של ממש לנידון רק לגבי עירובין ומעשרות.
 
מבואר בסימן רסא סעיף ד' שאחר קבלת שבת אסור לעשות מלאכות המותרות בבין השמשות. וראה במשנ"ב ס"ק כח גם אם רוב הציבור קבלו שבת היחידים נמשכים אחריהם ואסורים לעשות מלאכות ע"ש
ולכן בימינו בודאי כמה דקות לפני השקיעה כבר רוב הציבור קבלו שבת וכ"ש בין השמשות, לכן אין היתר רק לומר לגוי לצורך מצוה
 
כלומר?

לא. הוא בעצמו

כבר אמרה המשנה "ספק חשיכה ספק אינה חשיכה.. אבל מעשרין את הדמאי ומערבין וטומנין את החמין".

ייש"כ.
אפשר מ"מ למחברי זמננו? כי לא ראיתי התיחסות של ממש לנידון רק לגבי עירובין ומעשרות.
אתה יכול לראות פסקי תשובות על אותו סימן או ספר של הרב אופיר מלכה, אבל כמובן לא צריך לחכות שהם יכתבו את זה אלא אנחנו מקישים כבר מעצמנו כדרכה של תורה
 
חזור
חלק עליון