שלמה בן דוד הכהן
Member
לאוקמי שכינתא מעפרא אפשר לומר שפירושו שהשכינה נמצאת במצב כזה שפל כמו שרואים ... עכ''פ השכינה נמצאת בדיוק כמו שהיתה בבית ראשון ולכן מותר להקריב קורבנות באותו מקום ממש וכן כל שאר הדינים הריהם כמו שהיו בבית ראשוןהתירוץ אינו ע"פ רגשות,
בכל מגילת איכה מבואר שהקב"ה גלה מבית המקדש,
מלבד זאת, לדבריך, מהו הביאור לאוקמי שכינתא מעפרא,
מה הפירוש לשם ייחוד קוב"ה ושכינתיה,
מה הפירוש ישיב לא נאמר כי אם ושב.
וכן מש''כ שגלה הקב''ה מבית המקדש אה''נ בעצם זה שמקום המקדש נראה כפי שנראה זהו הגלות ...
אפשר שהאר''י ז''ל ס''ל כהראב''דכבודו למד מעט כתבי האר"י הקדו'?
ישנם ט"ו מצבים במעמד השכינה,
אמנם השכינה אינה בטלה לעולם (גם בגלות) מהמצב הנחות ביותר,
אך בהחלט יש הבדל בין בית ראשון לשני במעמד השכינה!
עכ''פ להלכה תפסו הפוסקים כמו הרמב''ם ולכן המקומות קדושים כפי שהיו דהיינו מחנה שכינה מחנה לויה וכו' וקדושת ירושלים ולא שמעו שמעתה מותר להכנס לתוך הר הבית טמאי מתים וכו' וכן תפסו הפוסקים שאפשר להקריב קורבנות בדיוק כמו שהיה המקדש על תילו ואדרבא וכן לעניין חיוב כרת וכו'
לסיכום ע''פ הרמב''ם בפשטות קדושת המקדש וירושלים מפני השכינה ושכינה אינה בטלה - וההלכה בזה כהרמב''ם