נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
לאחרונה עלו כמה נשים בתוכנית של הרב בוטבול ואמרו שלהם יש עור 'שומני' שהוא ממרח את האבקה, ופסק להם שאכן להם זה אסור.וע"כ הדבר פשוט שגם אבקה שקשה להסירה, כמו הסרת צבע תותים מהשפתיים מותר ואין בכך כלום, כל שאין שומן שנמרח
תלמד קצת כף זכותלאחרונה עלו כמה נשים בתוכנית של הרב בוטבול ואמרו שלהם יש עור 'שומני' שהוא ממרח את האבקה, ופסק להם שאכן להם זה אסור.
וכאן הבן שואל, איך ניתן לתת כשרות 'בד"ץ' על דבר כזה שתלוי בסוגי הנשים ובסוגי העורות?
כמו כן יש כאלו ששמות מייק אפ לפני השבת ונשאר להם עדיין שומן על העור, וגם זה אסור.
וכן יש כאלו שבמברשת יש שאריות של החומר השומני ששמו לפני כן, וכנ"ל.
ועוד לא מובן, הרי כל דבר ששנוי במחלוקת אינו קרוי 'בד"ץ', גם לדעת מרן זיע"א, וכמו היתר מכירה, שאפילו שהוא התירו בשופי מ"מ הורה 'לבד"ץ בית יוסף' שלא יתנו על זה כשרות, כיון שיש חולקים. ותמיד אמרו בבד"ץ ב"י שמרן זצ"ל אמר להם שיחמירו את כל החומרות, אף במקום שהוא מיקל מעיקר הדין [כמו ג'לטין ומצה עשירה] וכדומה.
וא"כ בנ"ד שיש כמה וכמה מפוסקי זמננו שאוסרים אפילו באבקה [כ"א מטעמו] - הלזה 'בד"ץ' יקרא?
זה גם הטעיה כלפי הציבור, כיון שרוב הציבור, ובפרט הנשים לא יודעות שיש הרבה מפוסקי זמננו שאוסרים את זה, וסומכים על הכשר הבד"ץ.
עדיין לא עונה על זה.תראה תנאי ג
וכן על זהלאחרונה עלו כמה נשים בתוכנית של הרב בוטבול ואמרו שלהם יש עור 'שומני' שהוא ממרח את האבקה, ופסק להם שאכן להם זה אסור.
וכאן הבן שואל, איך ניתן לתת כשרות 'בד"ץ' על דבר כזה שתלוי בסוגי הנשים ובסוגי העורות?
וא"כ בנ"ד שיש כמה וכמה מפוסקי זמננו שאוסרים אפילו באבקה [כ"א מטעמו] - הלזה 'בד"ץ' יקרא?
זה גם הטעיה כלפי הציבור, כיון שרוב הציבור, ובפרט הנשים לא יודעות שיש הרבה מפוסקי זמננו שאוסרים את זה, וסומכים על הכשר הבד"ץ.
רק בעור יבש ונקי לגמרי התירו (ונראה שינקו את הפנים לפני שלא יהיה שמנוניותוגם להם יהיה מותר)לאחרונה עלו כמה נשים בתוכנית של הרב בוטבול ואמרו שלהם יש עור 'שומני' שהוא ממרח את האבקה, ופסק להם שאכן להם זה אסור.
ליחד מברשת אחרת רק לשבתוכן יש כאלו שבמברשת יש שאריות של החומר השומני ששמו לפני כן, וכנ"ל
הבד"ץ - למי שפוסק כדעת מרן זיע"אה גם הטעיה כלפי הציבור, כיון שרוב הציבור, ובפרט הנשים לא יודעות שיש הרבה מפוסקי זמננו שאוסרים את זה, וסומכים על הכשר הבד"ץ.
הם טוענים שכן.וכי אנחנו יכולים לאכול בשר שהוא בהכשר הבד"ץ של העדה החרדית?? וכי זה הכשר לכל הדעות
לא קשור. יש כאלו שהעור שלהם 'מטבעם' הוא שומני. לא קשור לניקוי.רק בעור יבש ונקי לגמרי התירו (ונראה שינקו את הפנים לפני שלא יהיה שמנוניותוגם להם יהיה מותר)
הבד"ץ - למי שפוסק כדעת מרן זיע"א
הא לך ציטוט מתוך אתר בד"ץ בית יוסףגם לדעת מרן זיע"א, וכמו היתר מכירה, שאפילו שהוא התירו בשופי מ"מ הורה 'לבד"ץ בית יוסף' שלא יתנו על זה כשרות, כיון שיש חולקים. ותמיד אמרו בבד"ץ ב"י שמרן זצ"ל אמר להם שיחמירו את כל החומרות, אף במקום שהוא מיקל מעיקר הדין [כמו ג'לטין ומצה עשירה] וכדומה.
כבר דנו בנושא אם אנחנו הספרדים יכולים לסמוך או לא, והבוחר יבחרהם טוענים שכן.
ידעתי גם ידעתי, אבל הערתי היא שההשוואה שלך לעיל אינה במקומהכבר דנו בנושא אם אנחנו הספרדים יכולים לסמוך או לא, והבוחר יבחר
1 הקושיא על הרב בוטבול ולא על הבד"ץ, זה חידוש עצמו לומר שיש איסור ממרח בדברים יבשים על עור האדם מפני שהם מתערבים בזיעה שלו.לאחרונה עלו כמה נשים בתוכנית של הרב בוטבול ואמרו שלהם יש עור 'שומני' שהוא ממרח את האבקה, ופסק להם שאכן להם זה אסור.
וכאן הבן שואל, איך ניתן לתת כשרות 'בד"ץ' על דבר כזה שתלוי בסוגי הנשים ובסוגי העורות?
כמו כן יש כאלו ששמות מייק אפ לפני השבת ונשאר להם עדיין שומן על העור, וגם זה אסור.
וכן יש כאלו שבמברשת יש שאריות של החומר השומני ששמו לפני כן, וכנ"ל.
ועוד לא מובן, הרי כל דבר ששנוי במחלוקת אינו קרוי 'בד"ץ', גם לדעת מרן זיע"א, וכמו היתר מכירה, שאפילו שהוא התירו בשופי מ"מ הורה 'לבד"ץ בית יוסף' שלא יתנו על זה כשרות, כיון שיש חולקים. ותמיד אמרו בבד"ץ ב"י שמרן זצ"ל אמר להם שיחמירו את כל החומרות, אף במקום שהוא מיקל מעיקר הדין [כמו ג'לטין ומצה עשירה] וכדומה.
וא"כ בנ"ד שיש כמה וכמה מפוסקי זמננו שאוסרים אפילו באבקה [כ"א מטעמו] - הלזה 'בד"ץ' יקרא?
זה גם הטעיה כלפי הציבור, כיון שרוב הציבור, ובפרט הנשים לא יודעות שיש הרבה מפוסקי זמננו שאוסרים את זה, וסומכים על הכשר הבד"ץ.
מילתא דתמיהה עד מאוד.3 הרב עובדיה מתנגד למחמירים בזה מפני שמתגנות על בעליהן, ולכן זה בהחלט בד"ץ
הבד"ץ - למי שפוסק כדעת מרן זיע"א
וכי אנחנו יכולים לאכול בשר שהוא בהכשר הבד"ץ של העדה החרדית?? וכי זה הכשר לכל הדעות