• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

אי אמירת צדקתך שיש חתן

גם ע"ז כתבתי שלדידן שגם בשאר ימים (כגון ימי ניסן ותשרי) לא אומרים "צדקתך" לכאו' אין ראיה.
מחילה, מה שלא אומרים בהם תחנון זה עדיין מחמת התאריך משום שהם ימי שמחה/עתידים להיות (עיין במבוא לילקו"י פסח א עמ' 13)
אמנם בשו''ת מעין אומר (ח"ב עמ' נו. ובמדורת תשע''ז עמ' ס''ג) מובא שמרן זצ"ל היה נוכח בשבת חתן של נכדו ולא אמרו צדקתך. וכתב בס' ידי כהן שפע ברכות (פכ''ג סעיף כ בהערה): העיד בפני הר' חנניה פרץ ששאל בזה את הגר"ש עמאר, והשיבו שאף שזה חידוש שבשבת חתן יאמרו במנחה צדקתך, מ"מ כשהיה נוכח בשבת חתן עם מרן זצ"ל לא אמרו צדקתך
לא היה מדרכו של מרן הרב עובדיה להעיר.
אפשר שמה שמרן לא העיר אינה ראיה זה מפני לא לעשות מח' כמו שכתב מרן שליט"א לעניין המח'
 
מחילה, מה שלא אומרים בהם תחנון זה עדיין מחמת התאריך משום שהם ימי שמחה/עתידים להיות (עיין במבוא לילקו"י פסח א עמ' 13)
בדיוק. ולכן לא אומרים בהם תחנון, אבל לפי מש"כ המרדכי אין סיבה לא לומר בהם צדקתך.
ואם אנחנו לא אומרים בהם צדקתך, ע"כ שזה לא מהטעם שכתב המרדכי.
 
חזור
חלק עליון