• ניתן לשלוח מערכות ויישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אכילת פת בסעודת פורים

יש תקוה

Active member
הנה מרן זיע"א בשו"ת יחו"ד (א פט) הוכיח מדברי הרמב"ם שאין חיוב לאכול פת בסעודת פורים. מזה שכתב שאם שכח לומר עה"נ אינו חוזר.
וראיתי שהעירו בזה דלכאו' אפשר לומר שדעת הרמב"ם שחייב לאכול פת. ומש"כ שאם שכח עה"נ אינו חוזר, זה כמו שבתפילה אינו חוזר בעה"נ אע"פ שחייב להתפלל. (וכ"כ ביחו"ד בדעת ערוה"ש).
ועוד, שהרי בב"י (ס"ס קפז) הסביר שאינו חוזר כיון שאין חובה לומר עה"נ, ולא שאין חובה לסעוד בפת.
וא"כ לכאו' אין הוכחה בדברי הרמב"ם שאין חיוב לאכול פת
אשמח אם רבני הפורום יענו לי על קו' זו.
בתודה מראש.
 
ב"ה
שלום וברכה,
לא עיינתי בפנים, אולם לפו"ר נראה הביאור ע"פ המבואר בגמרא דהחזרה על בהמ"ז בשביל שכחת מעין המאורע, תלוי אם היה מחוייב באותו היום לאכול פת, שאם מחוייב לאכול פת, ושכח מעין המאורע, חוזר. ואם אינו מחוייב, ושכח, אינו חוזר. כידוע (מדין רצה והחליצנו ועוד). אולם לגבי החזרה על מעין המאורע בתפילה אין הדיון אם היה מחוייב להתפלל, שהרי בכל יום מחוייב להתפלל, אלא הדיון אם יש חיוב קרבן של אותו היום, כמו ביום ר"ח, משא"כ בליל ר"ח, דאין מקדשים את החודש בלילה. והלכך לגבי ועל הניסים שאין שייכות קרבן באותו היום, לכ"ע א"צ לחזור על התפלה. והבן.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון