• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

אכילת 2 כזיתים יחד

יוסף דהן

Well-known member
כיצד יש להתייחס לכתוב המודגש:?
וכן העלה באורכה בשו"ת חזו"ע (סי' כה) ודחה את הראיה של המג"א מהשו"ע סעי' ו, ששם מיירי שהפסיק בשהייה בינתיים, אבל כשאוכל מעט מעט ברציפות כדרך אכילה, שפיר דמי. ובסוף דבריו (עמ' שפב) כתב שכמה אנשים דחקו עצמם לאכול שני הכזיתים של המצה בבת אחת, וכמעט הסתכנו.

ויש לציין שבסוף דבריו הראה קצת פנים לדעת התרומת הדשן, וז"ל: מי שיוכל לעשות כן בריוח מבלי שיאנוס את עצמו לחוש לסברת תרומת הדשן יש לו ע"מ שיסמוך. ע"כ. אך בשאר ספריו השמיט קטע זה.
 
ב"ה
שלום וברכה,
נראה דעתו פשוטה, וגם היא סברא נכונה בלאו הכי, דאף שלהלכה העלה שאין כל חשש לאכול אכילה כדרכה אפילו לכתחילה בשופי,
מ"מ אם יכול לעשות כן בריוח בלא שיאנוס עצמו, יש מקום להדר בזה, לעשות אליבא דכ"ע, כי סו"ס כך דעת כמה גדולים,

בברכת מועדים לשמחה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון