Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
לעניין אכילת סעודת פורים בער"ש שאסור לאכלה לכתחלה סמוך למנחה [וטוב לאכלה לפני חצות], מפני שהיא סעודה גדולה. מה הדין אם רוצה לאכול מיני מזונות יותר מכביצה אחר זמן המנחה, האם יש להקל בזה מעיקר הדין כמו בכל ער"ש, או שכל סעודה שאוכל בפורים מעיצומו של יום נחשבת סעודה גדולה?
מותר לאכול מיני מזונות מהדין כל היום לפי שהוא סעודה שרגיל בה, ומצוה להמנע מלקבוע סעודה שרגיל בה בחול מתשע שעות ולמעלה, וכ"כ מרן בסימן רמ"ט ס"ב ובילקוט יוסף (שבת א כרך א עמוד שנא) אולם בפורים שחל בערב שבת שהיא סעודת מצוה שזמנה בערב שבת מותר מהדין אפילו לקבוע סעודה אחר חצות אלא שנכון לקבוע הסעודה קודם חצות מפני כבוד השבת כמבואר שם וברמ"א סימן תרצה ס"ב, ולכן רשאי לאכול מהדין מיני מזונות יותר מכביצה אחר חצות בערב שבת של פורים, שהרי אפילו סעודה גדולה אחר חצות מעיקר הדין רשאי לאכול כיון שהיא סעודת מצוה שזמנה בערב שבת, אולם אם כבר סעד נכון שלא ימלא כרסו כדי שישאר תאב לסעודת שבת.