• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

אכילת מזונות לאחר זמן המנחה בער"ש פורים

חכם

Active member
לעניין אכילת סעודת פורים בער"ש שאסור לאכלה לכתחלה סמוך למנחה [וטוב לאכלה לפני חצות], מפני שהיא סעודה גדולה. מה הדין אם רוצה לאכול מיני מזונות יותר מכביצה אחר זמן המנחה, האם יש להקל בזה מעיקר הדין כמו בכל ער"ש, או שכל סעודה שאוכל בפורים מעיצומו של יום נחשבת סעודה גדולה?
 
שלום וברכה

מותר לאכול מיני מזונות מהדין כל היום לפי שהוא סעודה שרגיל בה, ומצוה להמנע מלקבוע סעודה שרגיל בה בחול מתשע שעות ולמעלה, וכ"כ מרן בסימן רמ"ט ס"ב ובילקוט יוסף (שבת א כרך א עמוד שנא) אולם בפורים שחל בערב שבת שהיא סעודת מצוה שזמנה בערב שבת מותר מהדין אפילו לקבוע סעודה אחר חצות אלא שנכון לקבוע הסעודה קודם חצות מפני כבוד השבת כמבואר שם וברמ"א סימן תרצה ס"ב, ולכן רשאי לאכול מהדין מיני מזונות יותר מכביצה אחר חצות בערב שבת של פורים, שהרי אפילו סעודה גדולה אחר חצות מעיקר הדין רשאי לאכול כיון שהיא סעודת מצוה שזמנה בערב שבת, אולם אם כבר סעד נכון שלא ימלא כרסו כדי שישאר תאב לסעודת שבת.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון