מרנא דבשמיא
Member
ידועה דעת מרן זיע"א שבחורי ישבה אינם יכולים שלא לצאת בהדלקת הוריהם. וצ"ב מדברי הטור ריש סימן תרע"ז וז"ל אכסנאי חייב להדליק בפני עצמו ואינו יוצא בשל בעל הבית ומיהו בפרוטה שיתן לו וישתתף עמו סגי. ואם מדליקים עליו בביתו אינו צריך יותר. ואם יש לו פתח פתוח לעצמו אינו יוצא במה שמדליקין בביתו ולא במה שישתתף עם בעל הבית אלא צריך להדליק בפתחו. עכ"ל.
וכן פסק הרי"ף שבת (י. מדפה"ר). ופי' הר"מ ( פ"ד הי"א), דאף כשמדליקין עליו בביתו אינו יוצא דכיוון שיש לו פתח פתוח לעצמו איכא חשדא. וכ' הב"ח דכן הם דברי הטור. ובב"י כ' דהוא דין פשוט.
ולכאורה צ"ב דהא על חשדא פסק הטור לעיל תרע"א, ח' דמדליק וכ' הר"ן שם הובא בב"י דאינו מברך וצ"ב מ"ש. וגם הרמב"ם כ' דאינו מברך וכדאיתא במגיד משנה שם, ואף הוא דימה זאת לנידון דאכסנאי. וצ"ב דהתם מברך.
ובהכרח דהיכא דבלא"ה מדליק ומשום חשדא, יוכל לברך כיוון שאינו מכוון ובלא"ה מדליק.
וכן פסק הרי"ף שבת (י. מדפה"ר). ופי' הר"מ ( פ"ד הי"א), דאף כשמדליקין עליו בביתו אינו יוצא דכיוון שיש לו פתח פתוח לעצמו איכא חשדא. וכ' הב"ח דכן הם דברי הטור. ובב"י כ' דהוא דין פשוט.
ולכאורה צ"ב דהא על חשדא פסק הטור לעיל תרע"א, ח' דמדליק וכ' הר"ן שם הובא בב"י דאינו מברך וצ"ב מ"ש. וגם הרמב"ם כ' דאינו מברך וכדאיתא במגיד משנה שם, ואף הוא דימה זאת לנידון דאכסנאי. וצ"ב דהתם מברך.
ובהכרח דהיכא דבלא"ה מדליק ומשום חשדא, יוכל לברך כיוון שאינו מכוון ובלא"ה מדליק.