• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

אם אפשר לכוון שלא לצאת בנר חנוכה

ידועה דעת מרן זיע"א שבחורי ישבה אינם יכולים שלא לצאת בהדלקת הוריהם. וצ"ב מדברי הטור ריש סימן תרע"ז וז"ל אכסנאי חייב להדליק בפני עצמו ואינו יוצא בשל בעל הבית ומיהו בפרוטה שיתן לו וישתתף עמו סגי. ואם מדליקים עליו בביתו אינו צריך יותר. ואם יש לו פתח פתוח לעצמו אינו יוצא במה שמדליקין בביתו ולא במה שישתתף עם בעל הבית אלא צריך להדליק בפתחו. עכ"ל.
וכן פסק הרי"ף שבת (י. מדפה"ר). ופי' הר"מ ( פ"ד הי"א), דאף כשמדליקין עליו בביתו אינו יוצא דכיוון שיש לו פתח פתוח לעצמו איכא חשדא. וכ' הב"ח דכן הם דברי הטור. ובב"י כ' דהוא דין פשוט.
ולכאורה צ"ב דהא על חשדא פסק הטור לעיל תרע"א, ח' דמדליק וכ' הר"ן שם הובא בב"י דאינו מברך וצ"ב מ"ש. וגם הרמב"ם כ' דאינו מברך וכדאיתא במגיד משנה שם, ואף הוא דימה זאת לנידון דאכסנאי. וצ"ב דהתם מברך.
ובהכרח דהיכא דבלא"ה מדליק ומשום חשדא, יוכל לברך כיוון שאינו מכוון ובלא"ה מדליק.
 
חזור
חלק עליון