האם אשה שרוצה לתת מתנה לבעלה בשבת צריכה להקנות את המתנה מערב שבת לבעלה כמו סתם נתינת מתנה, או שמכיון ש"כל מה ש"מה שקנתה אשה קנה בעלה" זה ממילא קנוי גם לו ולא שייך ולא צריך לעשות מעשה קנין?
לכשתימצי לומר ששלום בית הרי הוא מצווה, ונתינת מתנה מהבעל לאשה הרי שנכלל בגדר שלום בית, אי"צ להקנות כלל מער"ש. ראה יחו"ד (ח"ג סי' כא) וחזו"ע (ח"ו הלכות עשיית חפציו בשבת ה"י) שאסר לתת מתנה בשבת אם לא לצורך מצווה.
האם אשה שרוצה לתת מתנה לבעלה בשבת צריכה להקנות את המתנה מערב שבת לבעלה כמו סתם נתינת מתנה, או שמכיון ש"כל מה ש"מה שקנתה אשה קנה בעלה" זה ממילא קנוי גם לו ולא שייך ולא צריך לעשות מעשה קנין?
במשנה עירובין פרק ז' משנה ו' כתוב: "כיצד משתתפין במבוי? מניח את החבית ואומר: הרי זו לכל בני מבוי. ומזכה להן על ידי בנו ובתו הגדולים ועל ידי עבדו ושפחתו העברים ועל ידי אשתו, אבל אינו מזכה לא על ידי בנו ובתו הקטנים ולא על ידי עבדו ושפחתו הכנענים, מפני שידן כידו".