• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

אפיקורוס - אין לצרפם למניין

מרן בשיעור השבועי מוצאי שבת ראה, התבטא לגבי כמה וכמה מראשי הישיבות המזרוחניקים, שמכיון שהם אומרים שאינם צרכים את בני התורה, הם אפיקורסים, ואין לצרפם למניין, ושמעתי ממשהו שאמר, שמותר לרב להתבטא בחריפות כדי להבהיר על חומרת הדבר גם אם הדין אינו בדיוק כך, ועל כן הוא טוען שמרן רק רצה לזעזעה, ושאפשר לצרפם למניין. כיון שלשיטתם אל עף שהם טועים טעות חמורה, הם סוברים שכיון שזה מלחמת מצווה אז כמובן שצריך את לומדי התורה אבל חייב להילחם מלחמת מצווה.

אבל דנתי עם אברכים בכולל, והם טענו שכיון שכול גדולי הדור לא סוברים כך, והם בלי בושה חולקים עליהם, זה בגדר אפיקורסים, שאומרים אני לא מסכים אם מה שחכמים אמרו, (כמו שכתב הרמב"ם).

האם משהו יכול להחכים אותי בעניין.
וכן שזה נפקא מינה גם לחילונים שאומרים "למה צריך את הבחורי ישיבות" שגם אין להחשיבם למניין.
תודה רבה.
ותזכו למצוות.
 
גמ' בסנהדרין צט:
אפיקורוס - כגון מאן?
אמר רב יוסף: כגון הני דאמרי
(כגון אלו שאומרים): מאי אהנו לן רבנן? לדידהו קרו, לדידהו תנו (מה הועילו לנו חכמים בלימוד התורה שהם לומדים? לצורך עצמם הם קורים בתורה, ולצורך עצמם הם שונים).
הויכוח עם הציבור הדת"ל הוא רחב בהיקפו, והרבה קולמוסים נשתברו בו, אולם למרות הכל היחס אליהם היה שונה, ובעוד שהגדולים האשכנזים יצאו חוצץ נגד השקפתם, חכמי הספרדים(לא אלו שגדלו אצל האשכנזים) יותר קבלום ובראשם רבינו הגדול זיע"א שקירבם ומסר אצלם שיעורים וכו'.
אולם עינינו הרואות שמרן זיע"א בערוב ימיו יצא נגדם חוצץ כשהיה מדובר בפגיעה בתורה ובלומדיה, ומבלי להתחשב ברגשות אף אחד, וב"ה לא אלמן ישראל שהותיר לנו ברא כרעיה דאבוה בנו ממשיך דרכו מרן הראשל"צ שליט"א שלא חת מפני איש ומשמיע את דעת התורה הצרופה, מבלי ליפות את השקר ולנסות למצוא חן בעיני משהו.
 
מחילה מכת"ר, חילונים ודת"ל בעניין הזה ממש לא אותו דבר, הדת"ל הרבה יותר גרועים מהם בעניין זה:
1.החילונים שהם רחוקים לגמרי אינם קשורים לנידון, שהרי הם אפיקורסים מכמה כיוונים, ומרן זיע"א כבר דן אם אפשר לצרפם למנין מדין תינוקות שנשבו.
2.החילונים המסורתיים, בד"כ אם יבואו לאדם כזה מרן הגר"ע זצ"ל והרב אלבז ועוד מגדולי הדור, והרב יגאל, והרב זמיר וכו' ויסבירו להם בטוב טעם את העניין, הוא יסכים ויקבל ואני מכיר המון כאלה. ובודאי שהם עכ"פ יכבדו ולא יזלזלו ויתנו לגדולי הדור את מקומם הראוי.

לצערינו הציבור הדתי לאומי (בחלקו כמובן, לא כולם) מזלזלים בדעת תורה בצורה בוטה, הרי "גם לנו יש רבנים" רח"ל, דוחים בקש את דברי גדולי הדור, עם כל מיני טענות בוקי וסריקי מה"מקורות" דוגמת "דוד המלך גם הלך לצבא" ועוד כל מיני קשקושים ידועים ואכמ"ל, ומזלזלים בדעתם, כאילו רק הם שמעו על דוד המלך. זה אפיקורוס למהדרין. אני לא אצטט כאן ציטוטים מה"רבנים" שלהם על גדולי הדור וביניהם מרן זיע"א, כי אני לא רוצה לטמא את המקלדת שלי.
עד גיל 19 לצערי הרב נמניתי על הציבור הזה רח"ל, ככה שאני יודע מבפנים טוב טוב מה קורה שם.
 
לצערינו הציבור הדתי לאומי (בחלקו כמובן, לא כולם) מזלזלים בדעת תורה בצורה בוטה, הרי "גם לנו יש רבנים" רח"ל, דוחים בקש את דברי גדולי הדור, עם כל מיני טענות בוקי וסריקי מה"מקורות" דוגמת "דוד המלך גם הלך לצבא" ועוד כל מיני קשקושים ידועים ואכמ"ל, ומזלזלים בדעתם, כאילו רק הם שמעו על דוד המלך. זה אפיקורוס למהדרין. אני לא אצטט כאן ציטוטים מה"רבנים" שלהם על גדולי הדור וביניהם מרן זיע"א, כי אני לא רוצה לטמא את המקלדת שלי.
עד גיל 19 לצערי הרב נמניתי על הציבור הזה רח"ל, ככה שאני יודע מבפנים טוב טוב מה קורה שם.
מה נפקה מינה? תתחיל לדון האם רובם מזלזלים בגדולי ישראל או לא? זה הרי ברור שלא!

ובתור אחד שבא משם אתה בוודאי יודע שזה ציבור מגוון ולא שייך להשליך על ציבור שלם שבבסיסו מאוחד רק סביב התפקיד של מדינת ישראל בגאולה (לשיטתם) את הדעות של השוליים שלו.
 
מה נפקה מינה? תתחיל לדון האם רובם מזלזלים בגדולי ישראל או לא? זה הרי ברור שלא!

ובתור אחד שבא משם אתה בוודאי יודע שזה ציבור מגוון ולא שייך להשליך על ציבור שלם שבבסיסו מאוחד רק סביב התפקיד של מדינת ישראל בגאולה (לשיטתם) את הדעות של השוליים שלו.
זה מה שהוא בעצם אמר
(בחלקו כמובן, לא כולם)
אז מה הבעיה במה שאמר?
 
צריך וחייב להוסיף שהנמנים על קהל הדרדעים הם אפיקורסים גמורים ואין לצרפם כלל למניין וגם אם אתה עשירי תברח מאותו בית כנסת.
למה אתה חושב ככה? ה' ירחם, יש שם ת"ח עצומים! תחזור בך, אל תכנס למחלוקת הזו, זה מסוכן מאוד!
ומרן זיע"א ואת הרבה מגדול"י אהבו את ר"י קאפח מאוד מאוד!
המחלוקת על הזוהר היא ממש ישנה, זה לא התחיל מהדרדעים בכלל...
 
חזור
חלק עליון